شرط انتظار؛ ثبات قدم در پیروی از نماینده امام عصر(عج)
کد خبر: 4170934
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال‌وبختیاری:

شرط انتظار؛ ثبات قدم در پیروی از نماینده امام عصر(عج)

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام با تأکید بر اینکه راجع‌به آرمان‌های آسمانی نماینده امام عصر(عج) تردید به خود راه ندهیم، گفت: اگر ثبات قدم در پیروی از امام حاضر داشته باشیم، یقین بدانیم ثبات قدم در انتظار و امام مهدی(عج) نیز خواهیم داشت.

محمدعلی نکونام، امام جمعه شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌ فقیه در استان امروز، سوم مهرماه در آیین نمادین «عطر انتظار» که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان، مدیران، معلمان و دانش‌آموزان هنرستان شهید حقیقی شهرکرد برگزار شد با تبریک سالروز آغاز امامت حضرت بقیة‌الله الاعظم ولی‌عصر(عج)، اظهار کرد: قرن‌هاست که در انتظار ظهور این امام همام نشسته‌ایم و انتظار برای او ما را متزلزل نکرده است.

وی با ذکر اینکه انتظار مهدی فاطمه(س) خیلی‌ها را دچار تزلزل می‌کند و به شک و تردید و ناباوری سوق می‌دهد، ادامه داد: اینان تصور می‌کنند که مهدویت و ظهور و عمر طولانی حضرت فقط در حد حرف است که در روایات نیز به این دسته افراد اشاره شده و امام عسکری(ع) می‌فرمایند: «پس از من، فرزندم قائم است و اوست که مانند پیامبران عمری دراز و غیبت خواهد داشت در غیبت طولانی او دل‌هایی تیره گردد، تنها کسانی در اعتقاد به او پای برجا خواهند ماند که خداوند عزوجل دل آنان را به فروغ ایمان ثابت و آنان را با مدد خویش مؤید گرداند.»

نکونام بیان کرد: وظیفه آن است که صادقانه دل به حجت خدا بسپاریم، نه آنکه محبت ما از سر شعار باشد. انسان اگر امام در محضر را دوست داشته باشد بسیار متفاوت است از امامی که در محضرش نیستیم و معیار محک برای این ارادت، نماینده امام عصر(عج) یعنی ولی امر مسلمین است؛ اگر در محضر نائب امام زمان(عج) متزلزل نشدیم، در محضر خود حضرت نیز متزلزل نخواهیم شد. 

امام‌جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه راجع‌به آرمان‌های آسمانی نماینده امام عصر(عج) تردید به خود راه ندهیم، گفت: در این صورت است که در خصوص امام غائب(عج) نیز تردید به دل راه نخواهیم داد. اگر ثبات قدم در پیروی از امام حاضر داشته باشیم، یقین بدانیم ثبات قدم در انتظار و پیروی از امام غائب(عج) نیز خواهیم داشت و این محک امتحان است که هر کدام با مراجعه به قلبمان باید محک بزنیم که تا چه میزان در محضر امام حاضر و دلداده فرامین ایشان هستیم.

نکونام بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را بیانیه‌ای بسیار مهم، پرمحتوا و جهت‌دهنده خواند و توضیح داد: این متن را باید با دقت بخوانیم و برنامه و نقشه راه خودمان برای نسل جوان قرار دهیم؛ رهبر انقلاب در این بیانیه مهم برنامه برای نسل جوان تعیین کرده و آنان را به سمت ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) هدایت کرده‌اند.

نکونام در پایان خطاب به دانش‌آموزان با استناد به آیه 105 از سوره مبارکه مائده، گفت: خودتان به فکر خودتان باشید و خود را از فضاهای مسموم امروزی که در مقام به هلاکت رساندن دختران و پسران هستند، دور نگه دارید و نجات دهید و فضاهای ملکوتی را جایگزین کنید.

برپایی جشن صبحگاه عطر انتظار در مدارس

 در ادامه، افشین امیریان، مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه به یُمن نهم ربیع‌الاول و سالروز آغاز امامت حضرت امام زمان(عج) جشن صبحگاه «عطر انتظار» امروز به صورت همزمان در مدارس استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: همچنین نماز جماعت انتظار، امروز ظهر در مدارس استان اقامه می‌شود و قرائت دعای فرج و زیارت آل یاسین و برپایی جشن‌ها از دیگر ویژه‌برنامه‌ها به مناسبت این روز است. 

وی گفت: برپایی جشن‌های «عطر انتظار» بهانه‌ای برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با وجود مقدس امام زمان(عج) و فرهنگ انتظار است.

انتهای پیام
captcha