زنگ «مِهر مهدوی» در مدارس یزد نواخته شد
کد خبر: 4170938
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱

زنگ «مِهر مهدوی» در مدارس یزد نواخته شد

در مراسمی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و سایر مسئولان، زنگ مهر با شعار «مهر مهدوی» به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه دوره دوم برازنده مقدم یزد نواخته شد.

زنگ «مِهر مهدوی» در مدارس یزد نواخته شدبه گزارش ایکنا از یزد، در مراسمی به مناسبت سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) و با حضور آیت‌الله ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، زنگ مهر با شعار «مهر مهدوی» به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه دوره دوم برازنده مقدم نواخته شد.    

آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان یزد، امروز، سوم مهرماه در این مراسم گفت: دانش‌آموزان باید برای موفقیت در کارها، توکل به خدا را مدنظر داشته و در هر کاری خدا را ناظر بر اعمال بدانند و همواره رضایت الهی را مدنظر  داشته باشند که در این صورت هم در کارها موفق هستیم و هم از وسوسه‌های شیطان به دور خواهیم بود.

وی، شناخت و معرفت خداوند را اولین گام آموزش و در اولویت معلمان دانست و بیان کرد: معلم باید معرفت و شناخت پروردگار متعال را در اولویت آموزش قرار دهد و دانش‌آموزان را با آموزه‌های دینی آشنا کند.

امام جمعه یزد، هویت‌بخشی دینی به دانش آموزان و ایجاد شناخت و معرفت نسبت به خداوند متعال را حائز اهمیت دانست و گفت: اگر این شناخت به خوبی حاصل شود، اقدامات فرهنگی و توجه به نماز و قرآن خود به خود با عشق و علاقه انجام می‌شود.

محمود رستگاری، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به اجرای ویژه برنامه‌های آغاز امامت امام عصر(عج) گفت: برنامه‌ها در قالب جشن‌های «خاتم تا خاتم» برنامه‌ریزی شده که زنگ مهر مهدوی از جمله این برنامه‌هاست و امروز در قالب صبحگاه انتظار در دبیرستان دخترانه برازنده مقدم نواخته می‌شود.

وی، تهیه و توزیع بسته‌های نوشت‌افزار در ایام ماه ربیع بین دانش‌آموزان نیازمند به نیابت از امام زمان(عج) تحت عنوان پویش و اجرای طرح «محض یار» با همکاری کمیته امداد، پرده‌خوانی مهدوی توسط مربیان مهدوی و برگزاری اولین دعای ندبه مدارس در سال تحصیلی جدید به صورت متمرکز در روز جمعه هفتم مهرماه را از دیگر برنامه‌ها در مدارس استان اعلام کرد.

حسن عبداللهیان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این مراسم گفت: برنامه‌های متنوعی به این مناسبت در مدارس استان برنامه‌ریزی شده که «صبحگاه انتظار»، دوشنبه‌های هر هفته با هدف تربیت مهدوی دانش آموزان و ترویج فرهنگ  انتظار و مهدویت در مدارس استان از آن جمله است.

وی بیان کرد: امروز نیز در اولین روزهای آغاز سال تحصیلی جدید و همزمان با آغاز امامت و زعامت حضرت ولی عصر(عج)، اولین صبحگاه انتظار تحت عنوان جشن بیعت با محوریت جشن‌های دانش آموزی در تمامی مدارس در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha