کارگاه‌های آموزشی و بصیرت‌افزایی در مساجد تقویت شود
کد خبر: 4170977
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان:

کارگاه‌های آموزشی و بصیرت‌افزایی در مساجد تقویت شود

حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی با تأکید بر ضرورت تقویت کارگاه‌های آموزشی و بصیرت‌افزایی در مساجد گفت: کانون‌های مساجد ظرفیتی برای احیای مساجد و تقویت فعالیت‌های مسجدمحور هستند.

حجت الاسلام احمدرضا غلامی، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، رئیس شورای هماهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان لرستان امروز، سوم مهرماه در دیدار و هم‌اندیشی با مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان، بر ضرورت تقویت مساجد تأکید کرد و گفت: امروز رشد و تعالی و حفظ نظام در مسجد باید پایه‌ریزی شود.

وی با اشاره به نقش مساجد از صدر اسلام تاکنون و اینکه مساجد در شکل‌گیری انقلاب اسلامی، دفاع از انقلاب و تثبیت و صدور انقلاب اسلامی نقشی مؤثر و بی‌بدیل دارند، ادامه داد: در مساجد با برنامه‌ریزی مناسب جهت رفع دغدغه‌های مردم اقدام شود.

غلامی با بیان اینکه مسجد طراز انقلاب اسلامی باید ملجأ و پناهگاه مردم بوده و فعالیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با محوریت مساجد انجام شود، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ظرفیتی بزرگ در حوزه دینی و فرهنگی و ظرفیتی برای احیای مساجد و تقویت فعالیت‌های مسجدمحور هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه برای رسیدن به مسجد طراز اسلامی لازم است، فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری تقویت شود، به اهمیت تقویت فعالیت‌های فرهنگی هنری در راستای جذب قشر جوان و نوجوان به مساجد اشاره کرد و افزود: فرهنگ محور تمام برنامه‌هاست و در مساجد باید برای تربیت نیروهای مسجدساز تلاش شود.

رئیس شورای هماهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان با اعلام آمادگی برای همکاری با ستاد کانون‌های مساجد و بیان اینکه با هماهنگی ستاد مساجد برنامه‌های متناسب با مناسبت‌های ملی و مذهبی در مساجد به‌صورت گسترده برگزار خواهد شد، اظهار کرد: همچنین پیشنهاد می‌شود با همکاری ستاد مساجد استان، کارگاه‌های آموزشی و بصیرت‌افزایی در مساجد تقویت شود.

فعالیت‌های ماندگار مسجدمحور؛ مأموریت کانون‌های مساجد

محمد چگنی‌نژاد، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان نیز در این دیدار گفت: با توجه به گستردگی کانون‌های مساجد در مناطق شهری، روستایی و عشایری، این کانون‌ها ظرفیتی بزرگ در عرصه فرهنگی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت 468 کانون فرهنگی هنری مساجد در لرستان افزود: در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با شناسایی ظرفیت‌ها به‌دنبال تقویت فعالیت‌های مسجدمحور و انجام فعالیت‌های ماندگار هستیم.

چگنی‌نژاد با بیان اینکه امروز مهمترین مأموریت ستاد کانون‌های مساجد اجرای فعالیت‌های ماندگار مسجدمحور است، ادامه داد: این مهم در قالب شناسایی ظرفیت‌ها، جذب اقشار مختلف به مساجد، آموزش، توانمندسازی و شناسایی استعدادها پیگیری می‌شود.

مدیرستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان اضافه کرد: در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در راستای ترویج و توسعه فرهنگ دینی، تربیت نیروهای مؤمن و متعهد و تحقق عدالت فرهنگی تلاش می‌شود.

انتهای پیام
captcha