کنگره «ابن‌یمین فریومدی» به جریان فرهنگی اثرگذار در سمنان تبدیل شود
کد خبر: 4171433
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
معاون استاندار سمنان:

کنگره «ابن‌یمین فریومدی» به جریان فرهنگی اثرگذار در سمنان تبدیل شود

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با بیان اینکه کنگره نکوداشت «ابن یمین فریومدی» باید به یک رویداد فرهنگ غالب در سال 1402 استان سمنان تبدیل شود،‌ گفت: بر این اساس دستگاه‌های مختلف فرهنگی و اجرایی آماده همکاری و حمایت هستند.

احمد ریواده معاون استاندار سمنان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، احمد ریواده، معاون استاندار سمنان شب گذشته، 4 مهر در نشست ستاد ملی سیاست‌گذاری کنگره نکوداشت «ابن‌یمین فریومدی» در انجمن آثار و مفاخر ایران در تهران گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری با استفاده از سرمایه‌های فرهنگی هر منطقه باید با توزیع اندیشه و فرهنگ برای مخاطب عام تولید محتوای مناسب داشته باشیم.

وی ادامه داد: سیاست‌ها و برنامه‌های دولت سیزدهم مبتنی بر حوزه فرهنگ عمومی است که در این راستا شناساندن مفاخر حوزه تمدنی مستلزم یک حرکت مهم و جرقه‌ای در حوزه علمی و فرهنگی است و برگزاری این گونه کنگره‌ها می‌تواند در این حوزه اثرگذار باشد.

ریواده با اشاره به اینکه با توجه به وجود جریان مقاومت در دوران ابن یمین فریومدی باید این چهره علمی و ادبی را به خوبی به نسل جدید و مخاطب عام در دوران فعلی معرفی نماییم اظهار کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خسارت‌های فرهنگی بر خلاف خسارت‌های سیاسی، نظام و اقتصادی بر اثر سلطه غرب و دشمنان جبران ناپذیر است که برای جبران خسارت‌های فرهنگی و منطبق با سیاست‌های گام دوم انقلاب، باید مفاخر و چهره‌های علمی را به جامعه معرفی کنیم که کنگره نکوداشت ابن یمین فریومدی می‌تواند در این بخش با جریان‌سازی فرهنگی موثر باشد.

به گفته وی؛ کنگره نکوداشت ابن یمین فریومدی باید به یک رویداد فرهنگ غالب در سال 1402 استان سمنان تبدیل شود که بر این اساس دستگاههای مختلف فرهنگی و اجرایی آماده همکاری و حمایت ازاین اقدام فرهنگی هستند.

ریواده با اشاره به اینکه کنگره ابن یمین فریومدی باید دارای یک سند علمی همانند مقالات از خود باشد و به جا بگذارد یادآور شد: این شخصیت‌ علمی و ادبی باید برای دانشجویان و دانش‌آموزان به عنوان الگوهای مناسبی معرفی شود.

معاون استاندار سمنان با اشاره به برگزاری دومین کنگره سه هزار شهید استان سمنان در اوایل سال 1403 اظهار کرد: نیمه دوم امسال با برگزاری اجلاسیه‌ها و برنامه‌های مختلف مرتبط با این کنگره، یک رویداد فرهنگی مهم در استان سمنان در جریان خواهد بود.

همچنین در این نشست پوستر کنگره ابن‌یمین فریومدی رونمایی شد.

یادآور می‌شود کنگره نکوداشت ابن‌یمین فریومدی قرار است نیمه اول آبان در استان سمنان برگزار شود.

انتهای پیام
captcha