6 مهر؛ آغاز جشن‌های سراسری میلاد پیامبر اعظم (ص) و برنامه‌های هفته وحدت در کشور
کد خبر: 4171485
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
حجت‌الاسلام اختری اعلام کرد:

6 مهر؛ آغاز جشن‌های سراسری میلاد پیامبر اعظم (ص) و برنامه‌های هفته وحدت در کشور

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت، اعلام کرد: جشن‌های میلاد پیامبر اعظم (ص) و برنامه‌های هفته وحدت از پنجشنبه 6 مهر در سراسر کشور آغاز می‌شود.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن اختری، رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت، در نشست بزرگداشت هفته وحدت در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با تبریک فرارسیدن هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) گفت: محوری‌ترین برنامه این هفته، برگزاری جشن‌های ولادت پیامبر اکرم(ص) با هدف تقویت وحدت و نشاط میان امت اسلام است و اکنون که در این شرایط حساس، این مسئولیت مهم و خدمتگزاری در این عرصه به ما واگذار شده است که امیدوارم بتوانیم به خوبی از این فرصت در جهت تحقق آرمان حضرت امام خمینی(ره) و منویات رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی استفاده کنیم تا اهداف والای آنان به منصه ظهور برسد.

حجت الاسلام والمسلمین اختری اظهار کرد: در ماه ربیع‌الاول و ایام مبارکی قرار داریم که متعلق به حضرت بقیه الله الاعظم(عج) و پیامبر اکرم(ص) و فرزندان پاک ایشان است و امیدواریم انوار قدسیه و دعاهای ولی‌عصر(عج) شامل حال همه ما و مخلوقات الهی بشود.
 
وی افزود: این ایام، بهترین فرصت برای تدارک برنامه‌های وحدت‌آفرین و تبیین و تفهیم برکات و ضرورت وحدت برای جوانان و عموم مردم شیعه و سنی است. زیرا امروز، وحدت شیعه و سنی از ضروریات جهان اسلام است که در صورت تحقق ، تمام نقشه‌های دشمنان اسلام را که در اندیشه‌ ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان جهان و بهره‌برداری از این اختلاف نظرهای فقهی و مذهبی هستند، خنثی خواهد کرد.
 
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت یادآور شد: هرچه قدرت و اتحاد جهان اسلام تقویت و آشکار می‌شود، قدرت‌های پوشالی و شیطانی دنیا، به زوال و فروپاشی نزدیک‌تر می‌شوند و خودشان نیز به این مطلب آگاه هستند و اعتراف می‌کنند. بنابراین، هر چه در جهت اتحاد امت اسلامی تلاش و برنامه‌ریزی کنیم، به تکلیف خود عمل کرده و از برکات آن نیز برخوردار می‌شویم.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین اختری با اعلام جشن‌های میلاد پیامبر اعظم (ص) و برنامه‌های هفته وحدت از پنجشنبه، 6 مهرماه، در سراسر کشور، گفت: لازم است در آغاز ماه ربیع الاول به آماده‌سازی و تبلیغات محیطی و رفتن به سمت و سوی جشن و سرور در آستانه میلاد پیامبر اسلام(ص) که ایام جهانی شدن اسلام و پایه‌گذاری حکومت دینی پیامبر(ص) است توجه کنیم تا این شادی و سرور و حلاوت آن در قلب‌ها و ضمیر و وجدان مسلمانان نفوذ پیدا کرده و به همگرایی، وحدت و پیوستگی بیشتر میان مسلمانان منجر شود.  
 
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت در ادامه به بازگشایی مدارس و آغاز کار دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: خوب است که به همت رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز مختلف علمی، نشست‌های تخصصی با موضوع وحدت برای گروه‌های مختلف و نخبگان در دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی شود تا هم از لحاظ علمی و هم از لحاظ تبیینی و فضاسازی، اقدامات لازم در جهت تدوین برنامه‌های وحدت‌آفرین و خنثی نمودن فتنه‌های تفرقه‌انگیز انجام گیرد و از اقدامات جریان‌هایی که در صدد استفاده از اختلاف مسلمانان هستند، جلوگیری شود.

    

انتهای پیام
captcha