حمایت 100 میلیون تومانی اوقاف از مؤسسات قرآنی سنندج
کد خبر: 4172683
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹

حمایت 100 میلیون تومانی اوقاف از مؤسسات قرآنی سنندج

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج از حمایت مالی 20 مؤسسه قرآنی از محل اجرای نیت موقوفات قرآنی به مبلغ 100 میلیون تومان خبر داد و گفت: 20 مربی قرآن در بقاع متبرکه شهرستان سنندج جذب شده‌اند.

آرمان شریفی اداره اوقاف و امورخیریه سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، آرمان شریفی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج امروز، 10 مهر در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: ماموستایان با توجه به وظیفه دینی و شرعی که برعهده دارند سنت حسنه وقف را در سطح جامعه تبلیغ و ترویج می‌کنند و امروز رسانه‌های گروهی به صورت پر‌رنگ‌تر کار ترویج و تبلیغ این صدقه جاریه را در اولویت خود دارند.

وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان امانت‌دار موقوفات عملیات اجرایی نیت واقفان خیراندیش را در دستور کار خود دارد، افزود: حفظ و نگهداری موقوفات در اولویت اداره اوقاف و امور خیریه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج بیان کرد: بسترسازی مناسبی برای ارتقای درجه منفعت اموال وقفی و جلوگیری  از تصرف متصرفان و متخلفان در اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان انجام شده است.

وی اخذ سند مالکیت برای موقوفات استان را یکی از وظایف اصلی این اداره کل دانست و ادامه داد: 22 فقره طرح شکایت در محاکم قضایی برای اموال وقفی صورت گرفته که برای 10 مورد رأی به نفع موقوفات صادر شده است.

شریفی در ادامه با اشاره به اینکه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج مسئولیت حفظ و نگهداری موقوفات سه شهرستان سنندج، کامیاران و دیواندره را برعهده دارد، گفت: ۸۰۰ موقوفه با پنج هزار و ۴۰۰ رقبه در زیر مجموعه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج می‌باشد.

وی افزود: ۳۰ درصد اراضی داخل شهر سنندج در حال حاضر موقوفه بوده است که مسئولیت ۲۰ درصد آن با متولیان بوده و مسئولیت ۱۰ درصد این موقوفات  را اوقاف سنندج برعهده دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج اظهار کرد: با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک استان کردستان ۹۱ فقره اسناد مالکیت به مساحت 30 هزار هکتار برای اموال وقفی در شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره صادر شد.

وی از اخذ سند مالکیت اولیه برای حدود ۵۲۰ هکتار از اراضی وقفی این سه شهرستان خبر داد و گفت: رفع تصرف ۱۰ مورد از اموال وقفی با دستور دادستان، کمک موردی به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان برای هزار و ۱۰۰ نفر از افرد بی‌بضاعت، کمک ۲۰۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و نیازمند، اجرای طرح آرامش بهاری، ضیافت الهی،  اطعام هزار و 500 نفر از نیازمندان از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری می‌باشد.

شریفی به کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت استان از محل اجرای نیات واقفان اشاره کرد و افزود: اعطای ۱۰۰ میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان بی‌بضاعت، کمک 50 میلیون تومان به دانشجویان نیازمند از دیگر اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندجی طی امسال بوده است.

وی اظهار کرد: حمایت مالی از 20 مؤسسه قرآنی از محل موقوفاتی با نیت قرآنی به مبلغ 100 میلیون تومان، پشتیبانی از برنامه‌های قرآنی و ارتقای سطح علمی داوران و قراء استان، جذب 20 مربی قرآن در بقاع متبرکه برای اجرای فعالیت‌ها و کلاس‌های قرآنی طی امسال در سطح این شهرستان صورت گرفت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج از برگزاری کرسی تلاوت قرآن کریم برای اولین بار در شهرستان سنندج خبر داد و گفت: از محل اجرای نیت واقفان قرآنی برای اولین بار به صورت هفتگی کرسی تلاوت قرآن با حضور قراء استان چهارشنبه ها در امامزاده هاجره خاتون سنندج برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد نیت واقفان استان وقف بر مساجد است، گفت: در این راستا از وقافان و خیرین استان درخواست داریم برای رفع مشکلات و نیازهای موجود در جامعه وقف‌های خود را متناسب با نیازهای جامعه انجام دهند.

شریفی به اهم برنامه‌های هفته وقف در شهرستان سنندج اشاره کرد و یادآور شد: دیدار با فرماندار، امام جمعه سنندج، تهیه بروشور و بنر، برگزاری زنگ انشا با موضوع وقف بین مدارس و  تجلیل از ۱۰ نفر دانش آموز برگزیده، دیدار با شورای افتا، غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری  محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین ‌المللی، برپایی خیمه‌ها خیرین معرفت، ایستگاه همه واقف باشیم، همایش یاوران وقف، تجلیل از هیئت امنای برتر و واقفان قرآنی، حمایت از ۱۰ مسجد برای برگزاری مراسم مولودخوانی از اقدامات اجرایی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج می‌باشد.

انتهای پیام
captcha