نماز اتفاقی انسان‌ساز است
کد خبر: 4172690
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
حجت‌الاسلام امرالله سبحانی‌نیا:

نماز اتفاقی انسان‌ساز است

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی ضمن اعلام برنامه‌های این ستاد، با اشاره به نقش تربیتی نماز گفت: این فریضه دینی باید به سمتی برود که علاوه بر ارزش دینی نشان دهد یک پروژه آدم‌ساز است.

حجت‌الاسلام امرالله سبحانی‌نیا، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام امرالله سبحانی‌نیا، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی، امروز 10 مهرماه، در نشست خبری اعلام برنامه‌های این ستاد که در ستاد اقامه نماز خراسان رضوی برگزار شد، بیان کرد: نماز قلب خانواده است، لذا در خانواده‌ای که نماز نباشد، قلب آن خانواده راکد خواهد شد و خانواده‌ای که راکد شود، خبری از اخلاق نیست، چرا که از ابتدا تا انتهای نماز، مفاهیمی است که می‌خواهد انسان را متخلق به اخلاق قرآنی کند.

وی ادامه داد: همه جملاتی که در نماز می‌گوییم، نقش تربیتی دارد. نماز به ما تواضع، توجه، نظم، تعهد و تمرکز را می‌آموزد. نماز باید به سمتی برود که علاوه بر ارزش دینی نشان دهد نماز یک پروژه آدم‌ساز است.

سبحانی‌نیا تصریح کرد: اگر نهال نماز در زندگی تقویت شود، آنگاه اخلاق در آن خانواده رعایت می‌شود، بنابراین اگر در خانواده‌ها به نماز تاکید شود، آثار تربیتی آن بر فرزندان نمود پیدا خواهد کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به تعطیلی مدارس و تاکید ستاد اقامه نماز بر نسل جدید ما بیش از 96 نشست خانواده و دانش‌آموزان را پیرامون مباحث نماز برگزار کردیم که بیش از 6122 نفر در این کارگاه‌های آموزشی حضور یافتند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری، تاکنون 4 فراخوان مسابقه در خصوص موضوعات نماز و عترت برگزار کردیم که شاهد حضور شرکت‌کنندگان زیادی بودیم. اخیرا نیز در دهه پایانی ماه صفر مسابقه نماز در سیره رضوی برگزار شد که حدود 2000 نفر در روز در این مسابقه شرکت کردند که به مدت چهار روز این مسابقه برگزار شد.

سبحانی‌نیا اظهار کرد: برپایی نمایشگاه عکس با محوریت آیات نماز و نماز عاشورا به صورت تلفیقی از دیگر برنامه‌های ما در طول سال جاری بود علاوه بر این نیز عملکرد دستگاه‌های استانی و شهرستانی از طریق سامانه سجادیه پیرامون موضوعات و اجرای برنامه‌ها در حوزه نماز ارزیابی شد که 80 سازمان براساس برنامه‌های ابلاغی مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد چند سازمان به عنوان سازمان‌های موفق اعلام شدند که مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی اضافه کرد: طراحی سامانه جدید با همکاری راهداری صورت گرفت که هر فرد می‌تواند بارکد آن را در تلفن همراه خود داشته باشد و هر جا در نمازخانه بین راهی نواقصی بود از طریق این سامانه اعلام کند تا رسیدگی در این خصوص انجام شود.

وی گفت: برنامه‌های در دست اجرای ستاد اقامه نماز شامل برگزاری اجلاس سراسری نماز در استان زنجان است که آذرماه برگزار خواهد شد، این اجلاس با موضوع ارائه راه حل مشکلات در اقامه نماز برگزار می‌شود.

سبحانی نیا اضافه کرد: برگزاره جشنواره ادبی-هنری فجر تا فجر از دیگر برنامه‌های ستاد اقامه نماز است که آذرماه برگزار خواهد شد، همچنین برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت سیره رضوی نیز در دستور کار است.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی بیان کرد: آنچه برای ما اولویت دارد، گفتمان‌های دانش‌آموزی است که با هماهنگی آموزش و پرورش کارگاه‌هایی در این خصوص با محوریت نماز در مدارس برگزار خواهد شد.

وی گفت: کمک به بهره‌برداری از پروژه احداث و تکمیل نمازخانه‌های مناطق محروم از دیگر برنامه‌هایی است که از سوی ستاد اقامه نماز پیگیری خواهد شد. همچنین با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در چندین شهر برگزاری برنامه شب شعر با محوریت نماز را در دستور کار داریم.

انتهای پیام
captcha