۷۰ هزار مبلغ در سامانه «شمع» عضو هستند
کد خبر: 4173167
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات:

۷۰ هزار مبلغ در سامانه «شمع» عضو هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا عزت‌زمانی گفت: در حوزه ساماندهی مبلغان و عملیات‌های تبلیغی، سامانه «شمع» به‌عنوان سامانه مرکزی ساماندهی تبلیغ در سازمان تبلیغات فعال است و قریب به ۷۰ هزار مبلغ در آن عضویت دارند.

زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا عزت‌زمانی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور، شامگاه ۱۲ مهرماه در جمع خبرنگاران گفت: رسالت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی تبیین اسلام با بیان حقایق اسلامی است، به‌گونه‌ای که این حقیقت عظیم به جان مخاطب به‌ویژه نسل جوان بنشیند.

وی ادامه داد: برای تحقق این امر چارچوب‌هایی نیاز است، ابتدا اینکه از سرمایه‌هایی که در سازمان تبلیغات برای تبلیغات اصیل و نوین وجود دارد استفاده کنیم تا ظرفیت‌های رسانه‌ای و تبلیغی در تولیدات هنری نمود بیشتری پیدا کند. در تبلیغ نوین سازمان تبلیغات ظرفیتی همچون حوزه هنری دارد، اگرچه حوزه هنری مستقل است اما در ارتباط نزدیک و مستقیم با سازمان تبلیغات قرار دارد.

این مسئول اظهار کرد: بخش دیگر حوزه تبلیغ اصیل سازمان تبلیغات است که مردم از گذشته تاکنون سازمان را با آن می‌شناسند، چراکه سرمایه جدی سازمان تبلیغات در تبلیغ اصیل چهره به چهره نهفته است.

وی بیان کرد: همچنین ظرفیت‌های دیگری از جمله مسجد، هیئت، شبکه‌های قرآنی، عرصه‌های مختلفی چون فرق و ادیان و اعیاد مناسبتی وجود دارد که باید تلاش کنیم این موارد در خدمت عرصه تبیین اسلام ناب به کار گرفته شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: تبلیغات اسلامی حوزه مسجد در ایجاد شبکه حکمرانی محلی کار خود را پیش می‌برد و نیز موضوع میدان‌داری هیئت در عرصه حل مسئله و امور اجتماعی را پیگیری می‌کند.

مهرواره «هوای نو» سال آینده بین‌المللی برگزار می‌شود

وی ادامه داد: مهرواره‌ای چون مهرواره «هوای نو» فراخوان ظرفیت‌های هیئت در ۴۰ عرصه و رشته است که در سال جاری شش هزار هیئت در این مهرواره شرکت کردند و پیش‌بینی ما برای سال آینده حضور ۱۰ هزار هیئت است؛ این مهرواره سال آینده به‌صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان کرد: بروز و ظهور دارایی‌های ما در قالب مهرواره‌ها نمایان می‌شود و ما سعی داریم با ایجاد ظرفیت‌ها، ایمانی که در مردم وجود دارد را به عمل صالح تبدیل کنیم، در این راستا در حوزه حکمرانی مسجد و شبکه امامت در مهرواره «محله همدل»، بیش از ۱۵ هزار محله و در مهرواره «بانو» ۳۰ هزار بانوی میدان‌دار حل مسائل بانوان و خانواده شرکت کردند.

وی گفت: در حوزه نوجوان در طرح «دختران حاج قاسم» و «پسران نوآوین»، دختران و پسران در مدارس و مجموعه‌های مختلف کنشگری می‌کنند تا میدان‌دار عرصه‌ها باشند؛ همچنین تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان تبلیغات و آموزش‌ و‌ پرورش استان‌ها امضا می‌کنیم در راستای پاسخگویی به دغدغه دانش‌آموز با حضور مبلغان دینی و ایجاد ظرفیت‌های گفت‌وگو در موضوعات مختلف سبک زندگی در نظر گرفته شده است.

تشکیل شبکه نهضت پیشرفت بانوان در ۴۰۰ شهرستان

این مسئول یادآور شد: در سازمان تبلیغات در بخش بانوان اقدام ویژه‌ای صورت نگرفته بود، اما خوشبختانه در دوره جدید اداره‌کل بانوان در سطح عالی شکل گرفت و امروز ما در ۴۰۰ شهرستان، شبکه نهضت پیشرفت بانوان که متشکل از بانوان فرهیخته است را گردهم آورده‌ایم. در بخش فرق و ادیان نیز اگر در مسئله اهل سنت بتوانیم مفهوم انقلاب اسلامی را برای آنان درست بیان کنیم قدم بزرگی خواهیم برداشت.

وی اظهار کرد: با ایجاد ظرفیت گفتگو و مشارکت اهل سنت در حل مسائل انقلاب اسلامی می‌توانیم تبیین کنیم که انقلاب فقط متعلق به شیعه نیست بلکه انقلاب ما انقلاب اسلامی است و تمام علمای اسلامی در آن نقش دارند، لذا باید تلاش کنیم این ظرفیت را در حوزه اهل سنت فعال کنیم.

زمانی بیان کرد: در حوزه ساماندهی مبلغان و عملیات‌های تبلیغی، سامانه «شمع» به عنوان سامانه مرکزی ساماندهی تبلیغ در سازمان تبلیغات فعال است و قریب به ۷۰ هزار مبلغ در آن عضویت دارند که تا پایان سال این آمار به بیش از ۱۲۰ هزار مبلغ خواهد رسید.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در پایان گفت: در حوزه‌های تخصصی و موضوعی هم بخش‌های مختلفی چون ستاد جمعیت و خانواده در حوزه رسانه، شبکه‌سازی و چهره‌سازی با کمک نخبگان اتفاقات خوبی رقم خورده و در حوزه رسانه نیز  در تولید سریال و کلیپ‌های مؤثر کارهای ارزشمندی صورت گرفته است.

انتهای پیام
captcha