المصطفی آماده پذیرش طلاب کشور‌های مختلف با هر مذهبی است
کد خبر: 4173897
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶
جانشین رئیس المصطفی:

المصطفی آماده پذیرش طلاب کشور‌های مختلف با هر مذهبی است

جانشین رئیس جامعه‌المصطفی گفت: المصطفی آمادگی دارد دانش‌پژوهان و طلاب کشور‌های مختلف را با هر مذهبی که دارند پذیرش کرده و با مبانی فقهی خودشان آنان را آموزش دهد.

مجید خالق‌پور، جانشین رئیس المصطفی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید خالق‌پور، جانشین رئیس المصطفی عصر امروز یکشنبه ۱۶ مهرماه در دیدار سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جده، گزارشی از فعالیت‌های علمی و دانشی المصطفی ارائه کرد و افزود: جامعةالمصطفی العالمیه این آمادگی را دارد تا به عنوان یک حلقه وصل میان مراکز علمی جمهوری اسلامی ایران و سایر مراکز علمی دنیا نقش‌آفرینی کند.

وی اظهار کرد: جامعه المصطفی به عنوان یک دانشگاه بین‌المللی با رویکرد ارتقای دوستی و برادری میان ملت‌ها، آمادگی دارد به عنوان حلقه وصل میان مراکز علمی و دانشگاهی دو کشور عمل کند. امیدواریم این دیدار فرصت مناسبی برای آغاز دور جدیدی از همکاری‌های علمی دوجانبه را فراهم آورد.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه افزود: دانشگاه بین‌المللی المصطفی به دانشجویان غیر ایرانی اختصاص دارد و عضو فعال اتحادیه‌های معتبر دانشگاهی جهان به شمار می‌آید.

وی با اشاره به ارائه بیش از ۱۵۰ رشته، گرایش و مقطع در جامعةالمصطفی، خاطرنشان کرد: این رشته‌ها در سه حوزه دانشی اصلی علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ‌شناسی به دانش‌پژوهان المصطفی ارائه می‌شود.

جانشین رئیس المصطفی با تأکید بر حضور طلاب و فراگیران مذاهب مختلف اسلامی و سایر ادیان در واحد‌های جامعه‌المصطفی، ابراز کرد: المصطفی با بیش از ۳۰۰ دانشگاه و مرکز علمی در داخل و خارج از ایران قرارداد همکاری داشته و دوره‌های آموزشی و همایش‌های بین‌المللی مشترک را با همکاری این مراکز برگزار می‌کند. همچنین مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی المصطفی سالانه پذیرای چند هزار نفر از اساتید و دانش‌پژوهان از سراسر جهان است.

حجت‌الاسلام خالق‌پور، راهبرد آموزشی المصطفی را تقویت ارتباط فرهنگی و برادری میان کشور‌های مختلف دانست و تصریح کرد: احترام به مذاهب، ادیان و فرهنگ‌های مختلف، راهبرد اساسی المصطفی و دانش‌پژوهان این مرکز است.

در ادامه حسن زرنگار، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جده عربستان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جامعه‌المصطفی، موفقیت‌های علمی و دانشگاهی المصطفی را شایسته تقدیر خواند.

انتهای پیام
captcha