محافل قرآنی دانشگاه ترویج سبک زندگی اسلامی هستند
کد خبر: 4174719
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲

محافل قرآنی دانشگاه ترویج سبک زندگی اسلامی هستند

استاندار گیلان گفت: بسترهای ترویج قرآن و انتقال مفاهیم اسلامی در مساجد فراهم شود زیرا مساجد و محافل قرآنی دانشگاه ترویج سبک زندگی اسلامی هستند، لذا تفسیر و آموزش قرآن کریم در مساجد و اماکن عمومی و فرهنگی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

اسداله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز، ۱۹ مهرماه در نشست با مدیرکل، معاونان و مدیران اوقاف و امور خیریه گیلان که به‌مناسبت هفته وقف در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد، با تأکید بر لزوم تقویت فرهنگ وقف در جامعه اظهار کرد: جامعه با وقف به سمت توسعه و تعالی حرکت می‌کند و این فرهنگ باید در جامعه تقویت شود؛ عمل به نیات واقف از مهم‌ترین بخش‌های وقف است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: امانت‌داری در وقف اهمیت ویژه دارد، متولیان امور وقف امانت‌دار مردم و واقفین هستند و نقش بسیار مهمی در اعتمادسازی بین مردم دارند لذا باید فرهنگ وقف در جامعه مورد توجه اصحاب فرهنگ و رسانه قرار گیرد.

عباسی با اشاره به نقش قرآن در زندگی اجتماعی و فردی گفت: توجه به قرآن و معارف اسلامی جامعه را از انحطاط فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی نجات می‌دهد، زیرا قرآن نسخه نجات بخش بشریت است و توجه و تأمل به قرآن و مفاهیم اسلامی از نیازهای ضروری جامعه امروز است.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم ایجاد جاذبه در مساجد و اماکن فرهنگی بیان کرد: بسترهای ترویج قرآن و انتقال مفاهیم اسلامی در مساجد فراهم شود زیرا مساجد و محافل قرآنی دانشگاه ترویج سبک زندگی اسلامی هستند، لذا تفسیر و آموزش قرآن کریم در مساجد و اماکن عمومی و فرهنگی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به تحولات اخیر در منطقه و حرکت هوشمندانه جوانان فلسطینی بیان کرد: حمله حماس نابودی اسرائیل را نزدیک کرد. مقام معظم رهبری فرمودند «رژیم غاصب صهیونیستی هم از لحاظ نظامی و هم اطلاعاتی شکست غیرقابل ترمیم خورده است» که قطعا چنین خواهد بود.

عباسی با بیان اینکه همانگونه رهبر فرزانه انقلاب فرمودند عامل ایجاد این طوفان ویرانگر، ظلم و جنایت و درنده‌خویی مداوم رژیم غاصب جعلی در حق ملت فلسطین بوده است، تصریح کرد: این رژیم نمی‌تواند با دروغگویی و مظلوم‌نمایی، چهره هیولایی و دیو سیرت خود را در حمله به غزه و قتل عام مردم آن پنهان کند و با یاوه‌گویی، شجاعت جوانان فلسطینی و طراحی هوشمندانه آنان را برعهده غیرفلسطینی‌ها بگذارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: در طی یکسال اخیر و از هفته وقف سال گذشته تا امسال، بیش از 25 میلیارد تومان در قالب طرح قرار دوازدهم هزینه کرده‌ایم که شامل 25 هزار بسته معیشتی می‌شود، همچنین 15 میلیارد تومان اجرای نیت واقف داشتیم.

وی با بیان اینکه طی مدت یک‌سال گذشته 28 مورد ثبت وقف جدید داشتیم، تصریح کرد: تاکنون 17 پروژه عمرانی به متراژ پنج‌هزار مترمربع با اعتبار بیش از 65 میلیارد تومان در استان افتتاح شده، است.

مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به اخذ سند مالکیت موقوفات در استان گفت: از سال قبل تاکنون توانستیم سند مالکیت 86 موقوفه به مساحت 727 هزار مترمربع را اخذ کنیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل 110 درصد افزایش داشته است.

علیزاده با بیان اینکه یک‌هزار و 600 بسته کمک تحصیلی شامل لوازم التحریر، لباس و کتاب بین دانش‌آموزان بی بضاعت گیلان توزیع شد، افزود: در راستای اجرای برنامه‌های قرآنی علاوه بر برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن، بیش از 300 محفل انس با قرآن در گیلان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha