مسابقات قرآن دانشجویان احیا می‌شود
کد خبر: 4174853
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
رئیس جهاددانشگاهی:

مسابقات قرآن دانشجویان احیا می‌شود

مسلمی نائینی در نشست هم‌اندیشی با رؤسای دانشگاه‌های استان سمنان، از احیای مسابقات قرآن دانشجویان خبر داد و افزود: درصدد هستیم تا این مسابقات را هم در سطح ملی و هم در سطح بین‌المللی برگزار کنیم.

ارسالی// مسابقات قرآن دانشجویان احیا می‌شود

به گزارش ایکنا از سمنان، حسن مسلمی‌نائینی، رئیس جهاددانشگاهی، عصر امروز،  20 مهر در نشست هم‌اندیشی با رؤسای دانشگاه‌های استان با بیان اینکه جهاددانشگاهی آمادگی دارد که از ظرفیت و توانمندی همه دانشگاهیان استفاده کند، گفت: تعدد نهادها و برخی موازی‌کاری‌ها در حوزه‌های علمی، پژوهشی و فناورانه یک آسیب در کشور است.

وی برگزاری نشست با رؤسای دانشگاه‌ها در سفرهای استانی را در همین راستا ارزیابی کرد و افزود: این نشست‌های مشترک به اجرای بهتر پروژه‌ها کمک شایانی می‌کند که در این راستا مسئولان مراکز علمی و دانشگاهی در استان‌ها نیز در هم‌اندیشی با هم به تقسیم مسئولیت‌ها در این حوزه بپردازند.

مسلمی نائینی درباره مهمترین مأموریت‌های جهاددانشگاهی در برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: جهاد دانشگاهی مکلف به اجرای پنج فناوری راهبردی و پیشران در کشور شده که البته هنوز این طرح در صحن مجلس در دست بررسی است که در این راستا این پنج فناوری راهبردی و پیشران شامل پروژه طراحی و ساخت قطار برقی، آب شیرین‌کن با تمرکز بر غشاء (فیلتر)، استحصال مواد معدنی، سلول درمانی و پروژه دامپتراک یا طراحی و ساخت کامل کامیون‌های حمل مواد معدنی است.

رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه حداقل سه پروژه از این ابرپروژه‌ها با ظرفیت‌ها و نیازمندی‌های استان سمنان تطابق دارد، یادآور شد: با توجه به کمبود منابع آبی در استان سمنان طرح آب شیرین‌کن‌ها که انحصاراً در اختیار جهاددانشگاهی قرار گرفته می‌تواند به حل مشکلات استان سمنان در این بخش کمک کند. همچنین با توجه به تنوع و غنای بالای معدنی استان سمنان، این استان می‌تواند در طرح مولدسازی و استحصال معدنی نیز ورود کند.

وی از آمادگی جهاددانشگاهی برای بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: جهاددانشگاهی به دلیل برخی انعطاف‌پذیری‌ها، ظرفیت بهتری برای اخذ و اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها را دارد و لذا می‌تواند در این پروژه‌ها از ظرفیت دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و اساتید و پروهشگران بهره بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی از توان و پتانسیل بالایی در حوزه فرهنگی نیز برخوردار است، یادآور شد: دانشگاه‌های استان می‌توانند از ظرفیت بالای خبرگزاری ایسنا به عنوان یکی از رسانه‌های پرمخاطب و هم چنین از توان خبرگزاری ایکنا که تولیدات آن به ۲۱ زبان زنده دنیا ترجمه می‌شود، استفاده کنند.

مسلمی‌نائینی از برنامه خود برای احیای مسابقات بین‌المللی قرآنی دانشجویان خبر داد و افزود: این مسابقات در گذشته شور و حال خوبی در دانشگاه‌های کشور ایجاد کرده بود، اما این مسابقات در گذشته تعطیل شده که جهاددانشگاهی در این دوره به دنبال احیای این مسابقات است.

وی با بیان اینکه در پی احیای مسابقات قرآنی دانشجویان هم در سطح ملی و هم در سطح بین‌المللی هستیم، یادآور شد: مناظرات دانشجویی به عنوان یک ظرفیت مهم دیگر در جهاددانشگاهی است و  تاکنون بیش از ۱۴ هزار دانشجو از سراسر کشور در این مناظره‌ها شرکت کرده‌اند.

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به روند رو به رشد جمعیت سالمندان در ایران از آن به عنوان یک بحران و دره خطرناک یاد کرد و افزود: باید از هم‌اکنون برای جمعیت سالمندان چه در حوزه روشنگری و چه در حوزه خدماتی چاره‌اندیشی کرد.

وی از ورود جهاددانشگاهی به این حوزه خبر داد و افزود: با مشارکت جهاددانشگاهی و کشور ژاپن یک مرکز توان‌بخشی و ارتقا سلامت سالمندان ایجاد کردیم، زیرا کشور ما تاکنون فاقد مراکزی در این سطح بوده و آمادگی داریم که این ظرفیت را در استان‌ها نیز ایجاد کنیم تا همه هموطنان از مزایای آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha