عمل به آموزه‌های قرآن جزو اولویت‌های جامعه باشد
کد خبر: 4176994
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
در گفت‌و‌گو با ایکنا مطرح شد

عمل به آموزه‌های قرآن جزو اولویت‌های جامعه باشد

یک قاری قرآن با بیان اینکه عمل به آموزه‌های قرآن جزو اولویت‌های جامعه باشد، گفت: در پاسخ به اینکه آیا در بحث قرآنی کم‌کاری شده است یا نه؟ نمی‌توان گفت کم‌کاری شده، بلکه توجه به این مقوله فقط شعاری شده و در عمل اولویت‌های دیگر در جامعه پیگیری می‌شود.

ابوالفضل عبداللهی، پیشکسوت و قاری قرآن در خراسان جنوبیابوالفضل عبداللهی از قاریان قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با بیان اینکه آموزش قرآن را ابتدا نزد پدربزرگ مادری‌ام که مکتب‌خانه داشت و خادم مسجد چهاردرخت بیرجند بود، آغاز کردم، گفت: در گذشته قرآن‌آموزی قدیم بیشتر در مکتب‌خانه‌ها انجام می‌شد؛ درآن دوران که خانواده ما مذهبی و پایبند به آموزه‌های کتاب آسمانی بودند، توجه ویژه‌ای برای تربیت فرزندان در سایه مباحث قرآنی داشتند.

وی با بیان اینکه در جامعه آن روز بیرجند به غیر از مکتب‌خانه‌ها در جایی دیگر قرآن آموزش داده نمی‌شد، افزود: یکی از انگیزه‌های ورود به عرصه قرائت قرآن، علاقه خودم و تشویق والدین بود. همچنین شاگردان زیادی در این عرصه وارد شدند که بحمدالله برخی مقام‌های استانی و اعزام به مسابقات کشوری اوقاف را در کارنامه خود دارند.

عبداللهی با بیان اینکه در اوایل انقلاب شور و شوق زیادی برای شرکت در جلسات قرآن وجود داشت و آموزش قرآن در رشته‌های مختلف فراگیرتر شد، ادامه داد: بعد از انقلاب شرکت در دوره‌های خانگی و سنتی همچنین جلسات مختلف در تهران و استفاده از دانش اساتید متعدد حتی در زمان سربازی و دانشجویی برایم فراهم بود. برای آموزش قرآن از روش تقلید با استفاده از نوارهای صوتی اساتید مصری نیز بهره بردم.

وی کسب مقام دوم حفظ ۱۰ جزء در خراسان بزرگ در دو مرحله و مقام دوم کشوری حفظ ۱۰ جزء بسیج، کسب مقام‌های اول تحقیق، ترتیل، حفظ قرآن در مراحل مختلف مسابقات کشوری بنیاد شهید و امورایثارگران را از جمله افتخارات قرآنی‌ خود برشمرد و گفت: یکی از مهمترین دلایل پیشرفت و کسب موفقیت‌هایم، همراهی همسرم است که شاید به جرئت می‌توان گفت مشوق اصلی من در بسیاری از سال‌ها بوده‌اند.

عبداللهی در پاسخ به اینکه در بحث قرآنی کم‌کاری شده یا نه؟ بیان کرد: نمی‌توان گفت در این زمینه کم‌کاری شده است، بلکه توجه به این مقوله فقط شعاری شده و در عمل اولویت‌های دیگر در جامعه پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در دوران مجردی با دوستانم که در حال حاضر اساتید قرآن هستند در جلسات متعدد خانگی باشوق و ذوق شرکت می‌کردیم تا قرآن بخوانیم، گفت: انس با قرآن با بیان مسائل کاربردی برای کسب مهارت‌های مختلف زندگی تأثیرگذار است، چراکه قرآن کتاب کاربردی و دستورالعمل زندگی ما انسان‌هاست.

این قاری قرآن در ادامه با بیان اینکه در طول 30 سال خدمتم توفیق داشتم که مشاوره تحصیلی و برنامه‌ریزی درسی نیز داشته باشم، یادآور شد: بیشتر راهنمایی و مشاوره من به دانش‌آموزان برای انتخاب رشته دانشگاهی با اشاره به سوره یا آیاتی از قرآن همراه است و برای برنامه‌ریزی درسی همیشه به فحوای سوره توحید اشاره می‌کنم که خودباوری و توکل به خدا را در انسان‌ها بارور می‌کند.

عبداللهی با اشاره به اینکه قرآن تمام زندگی است، نه فقط خواندن و ثواب بردن، یادآور شد: بسیاری از دانش‌آموزان که با من مشورت داشتند، براساس توکل به قرآن اکنون صاحب اندیشه و موفق برای جامعه هستند.

انتهای پیام
captcha