اختتامیه مسابقات رزمی نداجا «جام مروارید» در رشت برگزار شد
کد خبر: 4177610
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲

اختتامیه مسابقات رزمی نداجا «جام مروارید» در رشت برگزار شد

آیین اختتامیه اولین دوره مسابقات آمادگی رزمی نداجا «جام مروارید» با حضور امیر دریادار حمزه کاویانی، جانشین فرماندهی نیروی دریایی ارتش در مجتمع آموزشی شهید نامجوی رشت برگزار شد.

اختتامیه مسابقات رزمی نداجا در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان و به نقل از روابط عمومی مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا رشت، اختتامیه اولین مسابقات آمادگی رزمی نداجا «جام مروارید» با حضور جانشین فرماندهی نیروی دریایی ارتش، معاون تربیت و آموزش نداجا، فرماندهان مناطق و پایگاه‌های نیروی دریایی مستقر در گیلان و برخی از مسئولین هیئت‌های ورزشی تربیت بدنی استان گیلان در سواحل مجتمع آموزشی شهید نامجوی برگزار شد.

امیر دریادار حمزه کاویانی، جانشین فرماندهی نیروی دریایی ارتش در این مراسم ضمن تبریک میلاد امام حسن عسکری(ع) و گرامیداشت هفته تربیت بدنی، اظهار کرد: ورزش و فعالیت‌های حرکتی نقش مؤثری در تربیت نیروهای مسلح دارد و به عبارت دیگر رزمندگان و نیروهایی موفق‌تر هستند که دوره‌های ورزشی بیشتری را با موفقیت پشت سر گذاشته باشند و بتوانند در زمین، آب و هوا به اجرای رزم و مأموریت بپردازند و در بدترین شرایط نیز استقامت بدنی خوبی داشته باشند.

وی افزود: ورزش و پرورش بدن، گذشته از تأمین تندرستی و نیرومندی، صفات نیک و برجسته‌ای همچون جوانمردی، ‌شجاعت،‌ فروتنی را به ارمغان می‌آورد، تا بدانجا که پهلوان علاوه‌بر مهارت در فنون، در سجایای اخلاقی و شجاعت نیز سرآمد دیگران بوده است.

امیر دریادار دوم فرامرز نصری، معاون تربیت و آموزش نداجا هم در این مراسم حفظ آمادگی جسمانی را مهمترین شاخصه یک فرد نظامی دانست و گفت: ورزش علاوه‌بر سلامتی و تندرستی جسم، غذای روح انسان بوده و یک نظامی کادر و وظیفه باید چه از لحاظ جسمی و چه از لحاظ روحی در هر لحظه آمادگی رزم را داشته باشد؛ ارزش ورزش به اخلاق است که باید رعایت موازین اخلاقی و پهلوانی در اولویت ورزشکاران باشد.

گفتنی است؛ اولین مسابقات آمادگی رزمی نداجا با حضور ۱۳ تیم از مناطق و پایگاه‌های نیروی دریایی ارتش از 30 مهرماه به مدت سه روز به میزبانی مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) رشت در سواحل مجتمع آموزشی شهید نامجوی برگزار شد و در پایان این رقابت‌ها تیم‌های تیپ مسلم بن عقیل منطقه یکم، مرکز آموزش تفنگداران منجیل و منطقه چهارم دریایی انزلی به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

انتهای پیام
captcha