تشکیل ۳۵ جلسه خانگی قرآن در همدان
کد خبر: 4178245
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۳

تشکیل ۳۵ جلسه خانگی قرآن در همدان

مسئول قرارگاه جلسات خانگی قرآن کریم در استان همدان از تشکیل ۳۵ نقطه قرآنی برای برگزاری جلسات خانگی قرآن خبر داد.

جلسه خانگی قرآنعفت داوودی زنجانی، مسئول قرارگاه جلسات خانگی قرآن کریم در استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با بیان اینکه برای شهر همدان ۳۵ نقطه قرآنی مشخص شده است که این مناطق به محله‌های مختلف همدان تقسیم‌بندی می‌شوند، گفت: در این مناطق قرآنی با یک خانم و آقا که در حوزه قرآن به‌صورت کاملاً افتخاری فعالیت می‌کنند ارتباط گرفته‌ایم تا با تشکیل این حلقه‌های میانی بتوانیم با محلات مختلف برای برگزاری جلسات خانگی قرآن ارتباط بگیریم. تعداد مناطق قرآنی در شهرستان‌های مختلف با توجه به وسعت شهرستان‌ها و همچنین جمعیت هر شهرستان متفاوت است‌.

وی از برگزاری بیش از ۷۰۰ جلسه خانگی در استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: این فقط آمار ثبت شده جلسات خانگی قرآن است، در حالی که ما از برگزاری بسیاری از جلسات خانگی اطلاعی نداریم و ثبت نشده است. قرارگاه جلسات خانگی قرآن به امر مقام معظم رهبری تشکیل شده و در حقیقت کارکرد همان روضه‌های خانگی گذشته را دارد؛ این جلسات خانگی می‌تواند با حضور اعضای خانواده تا اقوام، دوستان، همسایگان و... باشد و بتوانند در عرض یک هفته، یک ماه و... جلسه خانگی را در منازل خود تشکیل دهند.

داوودی زنجانی یادآور شد: در این جلسه خانگی قرآن، علاوه بر تلاوت قرآن می‌توانند بیان معانی قرآن، تفسیر قرآن و همچنین بیان احکام نیز انجام دهند. با برگزاری این جلسات قرآن علاوه بر اینکه صمیمیت بین خانواده‌ها ایجاد می‌شود جلسات قرآنی نیز موجب تربیت یک نسل قرآنی و باتقوا خواهد شد.

مسئول قرارگاه جلسات خانگی قرآن کریم در استان همدان اظهار کرد: علاوه بر تشکیل قرارگاه در شهر همدان، در ۹ شهرستان دیگر استان نیز قرارگاه جلسات خانگی قرآن تشکیل شده که در این شهرستان‌ها نیز مناطق قرآنی شکل گرفته و در حال برگزاری منظم جلسات قرآنی هستند.

انتهای پیام
captcha