نماز غذای روح و آرامش دهنده روان انسان است
کد خبر: 4178334
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲

نماز غذای روح و آرامش دهنده روان انسان است

مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه با اشاره به اینکه نماز غذای روح و آرامش دهنده روان انسان است، گفت: آرامشی که ناشی از نماز است انسان را از اضطراب و افسردگی، رها می‌کند.

حجت‌الاسلام علی مولوی، مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه
حجت‌الاسلام علی مولوی، مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، اظهار کرد: اگر بتوانیم نور نماز را در کارهایمان داشته باشیم، می‌توانیم خودمان و اطرافیان خود را از آسیب‌های اجتماعی حفظ کنیم.
 
وی با بیان اینکه نماز غذای روح و تقویت کننده شخصیت انسانی است، افزود: آرامشی که ناشی از نماز است انسان را از اضطراب و افسردگی، رها می‌کند.
 
حجت‌الاسلام مولوی تصریح کرد: نماز، انسان را از مفاسد اخلاقی دور می‌کند و بر این اساس افرادی که نمازخوان هستند معولاً از انحرافات دورند و دچار آسیب‌های آن نمی‌شوند، زیرا انسان به وسیله نماز با پروردگار ارتباط برقرار می‌کند.
 
مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه به لزوم اقامه نماز اول وقت نیز اشاره و بیان کرد: اگر نماز را سر وقت اقامه کنیم و در واقع اولویتمان قرار گیرد آن وقت اثرات آن را در جامعه مشاهده می‌کنیم.
 
وی اظهار کرد: ترویج و توسعه فرهنگ نماز مهم است که در این راستا اقدامات ستاد اقامه نماز خوب بوده، اما برای اثرگذاری آن به ویژه بر قشر نوجوان و جوان باید برنامه‌ریزی مؤثری انجام شود.
 
مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه گفت: نماز فرصتی ارزشمند است و همه باید از این فرصت و ظرفیت مهم به منظور برطرف کردن دغدغه‌ها به ویژه کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره بگیریم.
 
حجت‌الاسلام مولوی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری برنامه‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ نماز، افزود: هدف از برگزاری برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در این خصوص گسترش و تعمیق فرهنگ نورانی نماز در جامعه است.
 
وی در پایان به راهکار‌های توسعه و ترویج فرهنگ نماز در جامعه نیز اشاره و عنوان کرد: در مسیر توسعه فرهنگ نماز برنامه‌ریزی لازم داشته باشیم.
انتهای پیام
captcha