مطالبه‌گری رسانه‌ها باعث روشنگری و رفع ابهامات اجتماعی می‌شود
کد خبر: 4178830
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶

مطالبه‌گری رسانه‌ها باعث روشنگری و رفع ابهامات اجتماعی می‌شود

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند با مطالبه گری و اطلاع رسانی در حوزه اجتماعی نقش آفرین باشند، گفت: مطالبه‌گری رسانه‌های خبری از مسئولان، مقامات و رؤسا با انعکاس حقایق موجود در جامعه، موجب روشنگری و رفع ابهامات اجتماعی می‌شود.

سردار ملکی فرمانده انتظامی استان گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، سردار ملکی، فرمانده انتظامی استان امروز، هشتم آبان‌ماه با حضور در تحریریه خبرگزاری ایکنا و ایسنا ضمن قدردانی از تلاش‌های خبرنگاران بابت پوشش اخبار حوزه انتظامی استان با اشاره به اهمیت ارتباط و تعامل با رسانه‌ها، اظهار کرد: سعی کردیم بیشتر تعامل را با جامعه اطلاع‌رسانی، خبرنگاران و اصحاب رسانه داشته باشیم و همواره بر تقویت این ارتباط دو سویه با رسانه‌ها هم تأکید داریم.

وی با بیان اینکه گیلان همواره استان مسافرپذیر بوده و تردد مسافران و گردشگران خصوصا در ایام پایانی هفته بسیار بالاست، افزود: گیلان با موقعیتی که دارد تمامی عوامل انتظامی ستاد و صف مدام در حال کار هستند و از دریا تا ارتفاعات و ییلاقات پوشش انتظامی داریم.

سردار ملکی گفت: نعمات خدادای نظیر جنگل، دریا و تفرجگاه‌های استان باعث شده که ضمن افزایش جمعیت ورود مسافران، در ایام تعطیلات تابستان امسال شاهد ورود 11 میلیون خودرو به استان باشیم که منجر به افزایش حجم کاری و انتظامی سنگین شد زیرا تفرجگاه‌ها و اماکن دیدنی استان نیاز به پوشش انتظامی دارد.

فرمانده انتظامی گیلان با تأکید بر اینکه از تمام ظرفیت‌های انتظامی در جهت خدمات رسانی مطلوب به مردم بهره‌مند می‌شویم، تصریح کرد: با اقداماتی که در سالجاری داشتیم در بحث تصادفات شاهد کاهش 8 درصدی جانباختگان حوادث جاده‌ای بودیم.

سردار ملکی در خصوص ترافیک شهری در مرکز استان بیان کرد: زیرساخت‌ها و مسیرهای شهری مرکز استان برای این حجم از خودرو تعریف نشده، هر چقدر هم عامل کنترل انسانی فراهم شود این زیرساخت پاسخگو نیست. با اقدامات خوب پیش‌بینی شده نظیر احداث چندین پل در شهر رشت امید است بتوان معضل ترافیک را کاهش داد، ان‌شاءالله این پل‌ها در بازه زمانی پیش‌بینی شده به بهره‌برداری برسند تا گره ترافیکی بزرگ در مرکز استان باز شود.

وی ادامه داد: در بحث مانیتورینگ شهری که کمک بسیار خوبی درحوزه شهری بود در استان دارای ضعف بسیار زیاد بودیم که در ابتدای ورودم به استان، تعداد دوربین‌ها به 50 عدد هم نمی‌رسید که از سیستم آنالوگ هم برخوردار بودند، اما اکنون با تلاش و حمایت‌های استاندار تعداد دوربین‌ها به بیش از 160 عدد افزایش یافته که از اقدامات مؤثر در حوزه ترافیکی است.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به کاهش جرائم خشن و جرائمی که می‌تواند آرامش جامعه را خدشه دار کند، گفت: به لطف الهی در چهار سال اخیر، یک سرقت مسلحانه طلافروشی و بانک یا سرقتی که آسیب‌رسان باشد، نداشتیم؛ این توفیق به دلیل همراهی و همدلی مسئولین استان با فراجاست که جای قدردانی دارد، به ویژه از دادستان مرکز استان بابت اقدامات و همکاری‌های خوبی که در حوزه اراذل و اوباش داشتند، تشکر می‌کنیم.

سردار ملکی با بیان اینکه در حوزه مواد مخدر شاهد افزایش 36 درصدی کشفیات هستیم، افزود: آنچه در منظر مردم قابل رؤیت است، بحث برخورد با خرده فروشان مواد و جمع آوری معتادین متجاهر است، در این راستا طرح‌های بسیاری در استان اجرا شده که ارتقای مرکز بازپروری به ظرفیت 250 نفر هم یکی از اقدامات مؤثر در بحث کنترل خرده فروشان بود.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های امنیت محله محور ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری اجرای طرح‌های امنیت محله محور با تدابیر فرمانده کل فراجا در دستورکار قرار گرفت و 2000 محله شناسایی شد و طی جلسات متعدد، شاهد کاهش جرائم بودیم. در همه جای دنیا پلیس به تنهایی نمی‌تواند امنیت مطلوب برقرار کند و نیاز است همه دستگاه‌ها همکاری کنند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند همکاری و همراهی همه دستگاه‌هاست، گفت: مراکز خدمات مشاوره پلیس گیلان در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها همواره آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای هستند، در سال‌جاری 71 درصد مراجعات مردمی در حوزه اختلافات خانوادگی منجربه مصالحه شده است؛ برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید در کنار اقدمات امنیتی، اقدامات فرهنگی و اجتماعی مناسب هم انجام گیرد.

سردار ملکی در پایان با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند با مطالبه گری و اطلاع رسانی در حوزه اجتماعی نقش آفرین باشند، تأکید کرد: مطالبه‌گری رسانه‌های خبری از مسئولان، مقامات و رؤسا با انعکاس حقایق موجود در جامعه، موجب روشنگری و رفع ابهامات اجتماعی می‌شود؛ خبرنگاران می‌توانند در مأموریت‌های پاکسازی نقاط آلوده حضور یابند و با قلم خود نسبت به اطلاع رسانی و تحلیل فعالیت‌های ایثارگرانه پلیس اقدام کنند زیرا آنچه که خبرنگاران به تصویر می‌کشند بسیار اثرگذارتر است.

حمیدرضا مسکنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان هم در این دیدار اظهار کرد: جهاددانشگاهی استان همواره با ظرفیت‌های رسانه‌ای، آموزشی، فرهنگی و پژوهشی آماده همکاری و تعامل با مجموعه فراجا در استان است.

وی افزود: بر اساس طرح حکمت خانواده نیروهای مسلح می‌توانند از تخفیف‌های ویژه جهاددانشگاهی در استفاده از دوره‌های زبان‎‌های خارجی، فنی مهندسی، علوم انسانی، کامپیوتر، علوم پزشکی، فرهنگ و هنر با تخفیف ویژه از خدمات مراکز آموزش تخصصی کوتاه مدت جهاددانشگاهی استان بهره‌مند شوند.

مسکنی با اشاره به اینکه یارانه آموزشی دارندگان حکمت کارت برای شاغلین و بازنشستگان در تمامی دوره‌ها دو میلیون تومان و در گروه زبان‌های خارجی ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: از مزایای این طرح می‌توان به ۱۰ درصد تخفیف، اختصاص ۵۰ درصد شهریه دوره به صورت یارانه، ارائه گواهینامه جهاددانشگاهی در پایان دوره، امکان پرداخت اقساطی مابقی مبلغ(سهم خانوار) از طریق حکمت کارت در شش قسط اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha