تعیین تکلیف فاقدین شناسنامه، هدف سازمان ثبت احوال کشور است
کد خبر: 4179432
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴

تعیین تکلیف فاقدین شناسنامه، هدف سازمان ثبت احوال کشور است

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال گفت: هدف ما در ثبت احوال تعیین تکلیف پرونده افراد فاقد شناسنامه است تا این افراد را از مجهول بودن هویت در سطح کشور خارج کنیم و همه افراد مدعی شناسایی شوند.

دیدار رئیس سازمان ثبت احوال با استاندار سیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان‌بلوچستان، به نقل از روابط عمومی استانداری، 10آبان‌، هاشم کارگر رئیس سازمان ثبت احوال کشور در دیدار با استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: موضوع فاقدین شناسنامه به‌عنوان یک دغدغه در سطح کشور مورد توجه ویژه قرار گرفته است و در سفر اول ریاست محترم جمهور به سیستان‌وبلوچستان و از طریق وزیر کشور پیگیری شد.
 
وی افزود: در این راستا در اولین اقدام، سامانه وب‌سایت فاقدین شناسنامه با هدف جمع‌آوری اطلاعات این افراد راه‌اندازی شد و تلاش کردیم بانک اطلاعاتی، از اطلاعات و مدارک این‌گونه افراد ایجاد شود و طی مراحل مختلف با بررسی مدارک و غربال‌گری این افراد و اختصاص شناسه برای آنان، این‌گونه افراد بتوانند از خدمات اجتماعی استفاده کنند و در این مدت بررسی دقیق در خصوص پرونده آنان صورت گیرد و پس از تعیین تکلیف پرونده به متقاضیان اطلاع‌رسانی کامل صورت گیرد.
 
 کارگر بیان کرد: در مرحله اول هدف اصلی، فقط شناسایی این افراد است و در مرحله بعد با همکاری دستگاه‌های ذیربط تابعیت این افراد به‌صورت دقیق بررسی می‌شود و باید تمامی دستگاه‌ها همکاری لازم را صورت دهند و با هم‌فکری و هم‌اندیشی در راستای رفع این مشکل گام برداریم، هدف ما در ثبت احوال تعیین تکلیف پرونده این‌گونه افراد است تا این افراد را از مجهول بودن هویت در سطح کشور خارج کنیم و همه افراد مدعی شناسایی شوند.
 
 محمد کرمی، استاندار سیستان‌وبلوچستان نیز در این دیدار ضمن تشکر از این سفر اظهار کرد: حضور مسئولین کشوری در استان باعث تسریع در انجام پروژه‌ها و ماموریت‌ها می‌شود، این استان نیازمند مدیران و مسئولینی است که با کار جهادی و تلاش مضاعف، نسبت به انجام کارها اقدام کنند و کم‌کاری مسئولین مورد پذیرش نیست.
 
وی افزود: استان پهناور سیستان‌وبلوچستان با ۱۶۳۰ کیلومتر مرز خاکی و دریایی و اتصال به اقیانوس با فرصت‌ها و تهدیدهای بسیاری روبروست که باید برای همه آن‌ها با دقت برنامه‌ریزی شود، باید موضوع پرونده افراد فاقد شناسنامه در استان به‌صورت خاص تعیین تکلیف شود و این امر نیازمند کار کارشناسی و یک تصمیم جامع و کامل است که با یک برنامه هماهنگ در سطح کشور انجام شود و این افراد ساماندهی شوند.
 
استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: این استان از لحاظ منابع معدنی و کشاورزی و همچنین دریایی بسیار برخوردار است و باید از ظرفیت‌های موجود در استان و همچنین نیروی جوان استان استفاده کرد.
انتهای پیام
captcha