حمله به شاعر مسلمان چینی حامی اویغورها
کد خبر: 4179881
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷

حمله به شاعر مسلمان چینی حامی اویغورها

کوی هائوژینگ (Cui Haoxin) شاعر مسلمان چینی و از منتقدان رفتار دولت این کشور با اویغورها، از ضرب و جرح خود توسط مردی ناشناس خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از Radio Free Asia، کوی هائوژینگ در صفحه وبلاگ شخصی خود نوشت: هنگامی که برای دریافت یک بسته به بیرون از ساختمان رفته بودم،‌ مورد ضرب و شتم شدید یک مرد قرار گرفتم که در کمین  ایستاده بود.

این حمله تقریباً سه سال پس از آن صورت گرفت که کوی در ژانویه 2020 به دلیل انتشار پست‌هایی در توییتر در انتقاد از رفتار چین با مسلمانان در سین کیانگ، توسط پلیس بازداشت شد.

کوی در 21 فوریه 2020 به قید وثیقه آزاد و در مورد پست گذاشتن در رسانه‌های اجتماعی یا گفت‌وگو با خبرنگاران خارجی به وی هشدار داده شد.

کوی گفت: پلیس امنیت کشور به خانواده‌ام هشدار دادند که در صورت مصاحبه با خبرنگاران خارجی، روانه زندان خواهم شد؛ همچنین کوی پیشتر در سال 2018 توسط پلیس امنیت چین به دلیل توئیت‌های انتقادی بازداشت شد و مورد بازجویی قرار گرفت.

حمله و ضرب و جرح شاعر مسلمان چینی به دلیل حمایت از اویغورها

در سال‌های اخیر انتشار اخباری درباره آزار و فشار دولت چین بر اقلیت مسلمان اویغور بازتاب زیادی پیدا کرده و این اقدامات ضد حقوق بشری پکن، که به بهانه مبارزه با افرا‌ط‌گرایی صورت می‌گیرد، باعث اعتراض بسیاری از گروه‌ها و سازمان‌های فعال حقوق بشری در جهان شده است.

از جمله این اقدامات می‌توان به تخریب یا تغییر کاربری مساجد و اماکن مذهبی مسلمانان، اجبار به پیروی از آموزه‌های حزب کمونیست چین و ممنوعیت استفاده از نماد‌های اسلامی از سوی اویغورها اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha