ایکنا در سرعت انتشار اخبار قرآنی موفق عمل کرده است
کد خبر: 4180428
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
به مناسبت سالروز تأسیس ایکنا / ۲

ایکنا در سرعت انتشار اخبار قرآنی موفق عمل کرده است

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به سرعت اطلاع‌رسانی اخبار قرآنی در ایکنا گفت: این رسانه با شناسایی مؤلفه‌های وحدت‌بخش، می‌تواند نقش پر رنگی را در سطح بین‌الملل و به ویژه کشورهای اسلامی داشته باشد.

محمود میرجلیلی، رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف استان یزدحجت‌الاسلام محمود میرجلیلی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا، با تبریک سالروز تأسیس خبرگزاری ایکنا گفت: طبیعتاً در حوزه رسانه‌های جمعی کشور ما در حوزه قرآن کریم، خبرگزاری ایکنا از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های پیشرو در این حوزه بوده و هست.

وی ادامه داد: این در حالی است که ذائقه مخاطبان عام در حوزه فعالیت‌های قرآنی خیلی گسترده و چشمگیر نیست ولی به همین مقدار هم خوشبختانه این خبرگزاری اطلاعات لازم را در اختیار مخاطبان گذاشته و توانسته است که مخاطبان خود را تأمین کند.


بیشتر بخوانید:


میرجلیلی با اشاره به سرعت اطلاع‌رسانی و به روز بودن اخبار قرآنی در این خبرگزاری بیان کرد: تقریباً اخباری که بنده رصد کرده‌ام، همگی از خبرهای دست اول و جدیدی بوده که در حوزه فعالیت‌های قرآنی از طریق خبرگزاری قرآنی ایکنا به‌دست آورده‌ام.

وی با اشاره به مخابره اخبار قرآنی در این رسانه به 20 زبان زنده افزود: با توجه به اینکه قرآن کریم محور اتحاد تمامی مسلمانان است، بنابراین نقش رسانه‌ها و خبرگزاری‌هایی که با محوریت قرآن کریم فعالیت می‌کنند، بسیار مؤثر است و امیدوارم خبرگزاری ایکنا نیز با شناسایی مؤلفه‌های وحدت‌بخش در این حوزه بتواند نقش پر رنگی را در سطح بین‌الملل و خصوصاً کشورهای اسلامی داشته باشد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف استان یزد با اشاره به نقش این رسانه در معرفی پیشکسوتان قرآنی اظهار کرد: خبرگزاری ایکنا در معرفی پیشکسوتان و چهره‌های قرآنی استان موفق بوده است ولی هنوز جای کار در این حوزه بسیار زیاد است که می‌توان با شناسایی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل این مباحث را بیشتر گسترش داد.

میرجلیلی که بخش‌های خبری خبرگزاری ایکنا را بیشتر پیگیری می‌کند، برای ارتقای این رسانه قرآنی پیشنهاد داد: برگزاری نشست‌های آسیب‌شناسی با اهالی قرآن کریم، شناسایی ظرفیت‌های مغفول‌مانده در حوزه قرآن و رسانه، تهیه مستند از برنامه‌ها و افراد تأثیرگذار در حوزه فعالیت‌های قرآنی و معرفی الگوهای برتر قرآنی به جامعه می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.

انتهای پیام
captcha