پیام وزیر ارشاد به مناسبت بزرگداشت آیت‌الله فاطمی‌نیا
کد خبر: 4180749
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶

پیام وزیر ارشاد به مناسبت بزرگداشت آیت‌الله فاطمی‌نیا

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیامی به مناسبت بزرگداشت آیت‌الله فاطمی‌نیا تأکید کرد: آیت­‌الله سید عبدالله فاطمی‌نیا(ره) در زمره عالمان هدایتگر و روشن‌ضمیری بودند که دقت نظر در تحقیق و پژوهش و رسیدن به مستندات مستدل در بیان مسائل، از ویژگی­‌های وی شناخته می­‌شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، آئین بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا، امروز چهارشنبه 17 آبان‌ماه در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شد.

پیام محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این مراسم که توسط محمود شالویی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی قرائت شد، به شرح زیر است: 

عالمان دین، پرچمداران آفاق ملکوت و معنویت و وارثان انبیا به شمار می­‌روند. صلاح و سداد جوامع ایمانی، در همه زمان­‌ها، مرهون راهبری و تعلیمات این دانایان روشنی­‌بخش و حکمت‌آموزی است که تعمیق خداباوری علمی و تحکیم معرفت­‌افزایی و کسب فضائل اخلاقی از خصایص آنان است و چه بسا که از همین رو و به نقل از پیامبر عظیم­‌الشأن حضرت ختمی مرتبت­(ص) آمده است: «العُلماءُ مَصابیحُ الارضِ و خُلفاءُ الانبیاءِ»؛ عالمان چراغ­‌های زمین و جانشینان پیامبران­‌اند.

آیت­‌الله سید عبدالله فاطمی‌نیا(ره) در زمره این عالمان هدایتگر و روشن­‌ضمیری بودند که دقت نظر در تحقیق و پژوهش و رسیدن به مستندات مستدل در بیان مسائل، از ویژگی­‌های وی شناخته می­‌شد. لحن شیوا و شنیدنی این استاد اخلاق و بلاغت کلام و کرامت کردار ایشان، جلب و جذب مخاطب را به دنبال داشت. حضور آن عالم واعظ در محافل و مجالس دینی و علمی و طرح مباحث اخلاق معرفتی و سلوک عرفانی در میان خیل مشتاقان، جان­‌های تشنه بسیاری را سیراب آموزه­‌های ناب دینی و اخلاقی می­‌کرد و زمینه­‌ساز آشنایی جوانان معرفت­‌جو با معارف دینی می­‌شد.

یکی از ویژگی­‌های برجسته و چشمگیر مرحوم استاد فاطمی­‌نیا، این بود که مفاهیم فنی و علمی مورد توجه را به گونه­‌ای بیان می­‌کرد که عموم مردم نیز از آن بی­‌بهره نمانند و آنان نیز بتوانند از این معانی بلند به دلیل بیان رسای وی آگاهی یابند. اینجانب با گرامی­داشت یاد و خاطره آن روحانی وارسته، وظیفه خود می­‌دانم که از تلاش­‌های برپاکنندگان آئین نکوداشت ایشان صمیمانه قدردانی نموده و مراتب سپاس و امتنان خود را به همه بزرگوارانی ابراز نمایم که با شرکت در این آئین، به معرفی هرچه بهتر و بیشتر ابعاد شخصیتی و علمی آن عالم فرزانه و دیگر مفاخر ایران عزیز اسلامی اهتمام می‌ورزند.

انتهای پیام
captcha