تدوین سند راهبردی نماز از سوی شورای اقامه نماز
کد خبر: 4181911
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹

تدوین سند راهبردی نماز از سوی شورای اقامه نماز

استاندار خوزستان با بیان اینکه ستاد اقامه نماز باید برای همه جامعه استان به ویژه نوجوانان و جوانان برنامه‌ریزی کند، گفت: تدوین سند راهبردی از سوی شورای اقامه نماز کار بسیار ارزشمندی است چرا که بدون برنامه، راه به جایی نخواهیم برد.

علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان، علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان 23 آبان در ستاد اقامه نماز خوزستان گفت: نماز از ایجاد انحراف در افراد جلوگیری می‌کند و با معرفی اهمیت و جایگاه نماز به جوانان میتوانیم بخشی از آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم.

استاندار خوزستان با اشاره به تاثیرگذاری قهرمانان و الگوهای ورزشی افزود: یک ورزشکار با به جا آوردن سجده شکر بعد از کسب مدال، می‌تواند به راحتی فرهنگ و اعتقادات خود را به دنیا نشان دهد.

حسینی محراب گفت: ستاد اقامه نماز باید برای همه جامعه استان به ویژه نوجوانان و جوانان برنامه‌ریزی کند همچنین زمینه نماز را در اماکن عمومی فراهم کند.

وی افزود: تدوین سند راهبردی از سوی شورای اقامه نماز کار بسیار ارزشمندی است چرا که بدون برنامه، راه به جایی نخواهیم برد.

حسینی محراب با بیان اینکه نماز نماد حکومت اسلامی است گفت: امروز ادارات، سازمان ها، دانشگاه ها و نیروهای مسلح نماد نظام هستند و برگزاری نماز در این اماکن، نشان‌دهنده حکومت اسلامی است.

وی افزود: اگر نماز در ادارات برگزار نشود مدیر و کارکنان آن اداره دچار غفلت می‌شوند لذا ستاد اقامه نماز باید سرکشی و نظارت لازم را داشته باشد.

استاندار خوزستان گفت: وقت نماز باید تمام کارها و فعالیت‌ها تعطیل شود و به همین دلیل ۲۰ دقیقه وقت برای اقامه نماز در ادارات و سازمان‌ها تعیین شده است.

وی با اشاره به الزام احداث نمازخانه در مجتمع‌های خدمات رفاهی استان افزود: همچنین نمازخانه‌های مجتمع‌های بین‌راهی باید از نظر کیفیت ارتقاء پیدا کنند.

حسینی محراب گفت: سازمان صداوسیما ظرفیت بسیار خوبی در بحث ترویج فرهنگ نماز است و می‌توان از این طریق و با استفاده از هنرمندان اقدامات مفیدی انجام داد.

وی افزود: در کلاس درس مدارس و دانشگاه‌ها باید به نماز و فلسفه آن پرداخته شود همچنین تمامی مسئولان در فریضه نماز جماعت شرکت کنند چرا که این امر باعث تشویق دیگران می‌شود.

استاندار خوزستان تشویق مردم و کارکنان ادارات و سازمان‌ها به نماز را امری مهم دانست و گفت: تریبون نماز جمعه محل مناسبی برای ترویج فرهنگ‌ نماز است لذا انتظار داریم که ستاد نماز جمعه استان در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام
captcha