موظف به تبیین و روایت‌گری قرآنی در جامعه هستیم
کد خبر: 4182372
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
مدیرکل ارشاد اردبیل:

موظف به تبیین و روایت‌گری قرآنی در جامعه هستیم

امیر رجبی با بیان اینکه ما موظف به تبیین و روایت‌گری قرآنی در جامعه هستیم، گفت: اگر مفاهیم و نکات تربیتی قرآن به زبان ساده و کوتاه در جامعه تبیین شود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی رفع می‌شود.

موظف به تبیین و روایت‌گری قرآنی در جامعه هستیمبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره‌کل تبلیغات اسلامی اردبیل، امیر رجبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، 25 آبان‌ماه در آیین تجلیل از مربیان قرآن طرح سمیر، در سخنانی بر ضرورت توجه جدی به فعالیت گسترده کنشگران فرهنگی و قرآنی در حوزه تربیت قرآنی و ارائه پیام‌های تربیتی در جامعه تأکید کرد و گفت: وظیفه ما تبیین و روایتگری قرآنی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: نگاه ما نگاه تربیت‌محور و فراتر از قرائت و تلاوت قرآن کریم است و باید سبک و قواعد قرآنی در زندگی مردم جاری شود.

وی از آمادگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای طرح‌های قرآنی مشترک با اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل خبر داد و افزود: جامعه اسلامی ما باید به تمام معنا با تربیت دینی و رفتارهای دینی پرورش یابد و زمینه‌های این تربیت دینی و قرآنی باید در جامعه مهیا شود.

رجبی تبیین ساده و روان پیام‌های قرآنی در جامعه را عامل کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه برشمرد و گفت: خواندن، قرائت، تفسیر، تدبر و برگزاری نشست‌های قرآنی مقدمه‌ای برای ترویج سبک زندگی قرآنی و اشاعه تعلیم و تربیت اسلامی در جامعه است. قرآن به‌عنوان بهترین هدایت‌کننده بزرگ‌ترین نسخه نجات‌دهنده بشریت از فتنه‌ها و حیات‌بخش در همه‌ی زمان‌ها و خصوصاً در این عصر از زمان نیاز جامعه بشریت است.

وی برگزاری پرشور جلسات و محافل قرآنی را مهم‌ترین فعالیت در اشاعه فرهنگ قرآن در جامعه دانست و افزود: محافل قرآنی باعث ترویج سبک زندگی اسلامی و فرهنگ قرآنی در بین اقشار مختلف جامعه شده و همچنین تأثیر بسیار عمیقی در روح و روان انسان خصوصاً نوجوانان و جوانان دارد و باید این محافل تقویت شود.

در این آیین که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل و جمعی از اساتید و فعالان قرآنی برگزار شد، از ۳۰ مربی قرآن طرح سمیر با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha