ایمان قلبی از اقتضائات موفقیت در بحث تقریب مذاهب است
کد خبر: 4184021
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
حجت‌الاسلام پورذهبی:

ایمان قلبی از اقتضائات موفقیت در بحث تقریب مذاهب است

نماینده ولی فقیه در کردستان ایمان قلبی، فکر عمیق و تعمق و عقلانیت را از اقتضائات برای موفقیت در بحث تقریب افکار و قومیت‌ها دانست و گفت: اگر مسئله تقریب و نزدیک شدن افکار وجود دارد نباید به مسائل پوچ و بی‌ارزش دیگران توجه کرد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در کردستان امروز، چهارم آذر در پیش نشست نهمین کنفرانس حکمرانی خوب در استان کردستان گفت: کردستان یک استان قومیتی و خاص مذهبی است لذا این امور مورد توجه ویژه مسئولان باشد.

وی با اشاره به موانع خاص قومیتی و تقریبی افزود: عدم شناخت کافی از کلیت کشور و استان کردستان و سوءتفاهم و قضاوت از پیش‌تعیین شده از موانع تقریب مذهبی و مسائل خاص قومیتی است لذا شناخت این مسائل به ویژه در مناطق قومی و مذهبی یک مسئله حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در کردستان به وظایف مسئولان استانی در این بخش اشاره و بیان کرد: مسئولان در این بخش باید هم سوءتفاهم‌های موجود را برطرف کنند و هم از ایجاد سوءتفاهم برحذر باشند.

وی با بیان اینکه نبود جلسات هم‌اندیشی و کرسی‌های آزاد فکری، از دیگر موانع تقریب مذاهب و تقریب قومیتی است، ادامه داد: تشکیل کرسی‌های آزاداندیشی در 10 ساله گذشته به عنوان مطالبه رهبری مطرح بوده است لذا باید ما خود را به این گفتمان برسانیم.

حجت‌الاسلام پورذهبی ایمان قلبی، فکر عمیق و تعمق و عقلانیت را از اقتضائات برای موفقیت در بحث تقریب افکار و قومیت‌ها  دانست و گفت: اگر مسئله تقریب و نزدیک شدن افکار وجود دارد نباید به مسائل پوچ و بی‌ارزش دیگران توجه کرد لذا عقل‌گرایی در بحث تقریب مورد توجه همگان باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: مشکلات کردستان فقط مشکلات اقتصادی نیست بلکه این مسائل شاید حل شود اما مسائل فکری همچنان پابرجا باقی می‌ماند لذا بنده درصدد حل این مسائل فکری هستم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بر لزوم شناخت فکر مردم و تلاش برای آشنایی با افکار و خواسته‌های آنان تأکید کرد و گفت: فضای تئوریک نباید بر عمل غلبه کند، بلکه باید این مسائل تئوریک را در قالب عمل‌گرایانه در استان پیاده کرد.

وی در پایان یادآور شد: مشکل استان کردستان محدود به مسائل ظاهری نیست بلکه در کنار مسائل جاری در کشور، مسائل  قومیتی و مذهبی نیز در استان‌های مانند کردستان وجود دارد لذا باید افراد صاحب‌نظر در زمینه عملیاتی کردن الگویی مناسب برای تقریب مذهبی، قومیتی و تحول حکمرانی در منطقه تلاش کنند.

یادآور می‌شود؛ در ادامه این نشست، تعدادی از افراد صاحب‌نظر، به بیان دیدگاه‌های خود درباره حکمرانی سرزمینی و تقریب مذاهب پرداختند.

انتهای پیام
captcha