تشکل‌ها نقش پررنگی در جذب جوانان به فعالیت‌های قرآنی دارند
کد خبر: 4184940
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹
معاون فرماندار کاشان:

تشکل‌ها نقش پررنگی در جذب جوانان به فعالیت‌های قرآنی دارند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه کاشان گفت: فاصله‌ای که بین قرآن و جوانان ایجاد شده، با فعالیت پررنگ تشکل‌های قرآنی در حال کاهش است و امروز شاهد جذب بیشتر به فعالیت‌های قرآنی هستیم.

مهدی زاهدی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه کاشانبه گزارش ایکنا، مهدی زاهدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه کاشان در آیین اختتامیه چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن نیروی زمینی ارتش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مسابقات نشان می‌دهد که ارتش همگام با ارزش‌های انقلاب و اسلام حرکت می‌کند و همچنین جاذبه‌های مذهبی و قرآنی آستان مقدس حضرت سلطان علی بن محمد باقر(ع) مشهد اردهال به‌مثابه یکی از ارکان‌ فرهنگی و قرآنی کشور طی چند روز گذشته سبب برگزاری این رقابت‌ها با کیفیت بسیار بالا شده است.

وی با بیان اینکه یکی از نقاط قوت مسابقات این بود که نسیم قرآنی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل وزیدن گرفت، افزود: برپایی کرسی‌های تلاوت در مساجد، محلات، حوزه‌های علمیه و مجموعه‌های اداری، فرهنگی و آموزشی شهرستان کاشان همزمان با این مسابقات و همراه با سبقه قرآنی این شهرستان به‌مثابه یکی از پیشانی‌های قرآنی کشور با وجود قاریان ممتاز و حافظان قرآن و نهج‌البلاغه، سبب میزبانی مناسب از مجموعه گسترده ارتش طی این چند روز شد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه کاشان ادامه داد: حضرت سلطان علی(ع) شخصیت و آستانی شناخته‌شده دارد. مقام معظم رهبری فرمودند: «من به تمام امامزاده‌ها علاقه‌مندم، حضرت سلطان علی(ع) که جای خود دارد.» گواه این مطلب نیز زیارت‌های سرزده ایشان و حضور در این مکان مقدس است. اجرای این برنامه در این بقعه متبرک قطعاً باعث شناخته شدن بیشتر امامزاده علی بن باقر(ع) می‌شود، خصوصاً با کارهای رسانه‌ای که به موازات مسابقات صورت می‌گیرد، امکان معرفی این مکان به جوانان که مخاطب اصلی رسانه در فضای مجازی هستند، فراهم می‌شود.

وی با اشاره به حلقه مفقوده‌ای که در کشور در حوزه قرآنی وجود دارد، گفت: قبل از انقلاب در جلسات قرائت قرآن، تربیت‌ انقلابی شکل می‌گرفت. پس از پیروزی انقلاب و بعد از مدتی از آغاز جنگ تحمیلی در کنار کانون قرآن، کانون دعا و مناجات هم شکل گرفت و ما با بهره‌گیری از این دو منبع توانستیم در برابر ابرقدرت‌ها بایستیم و سربلند بیرون بیاییم.

زاهدی بیان کرد: از اواخر دهه ۶۰ تا میانه‌ دهه ۸۰، ادعیه‌ نقش پررنگ‌تری پیدا کرد و روز به روز فاصله‌ای که بین قرآن و جوانان ایجاد شده بود، بیشتر می‌شد. به نظرم در سال‌های اخیر، حلقه‌ مفقوده تشکل‌های قرآنی دوباره شروع به کار کرده، به‌صورت پررنگ در حال فعالیت است و امروز شاهد جذب بیشتر مجموعه‌ها به فعالیت‌های قرآنی هستیم.

زهراسادات محمدی

انتهای پیام
captcha