مدیران جهاددانشگاهی به «جانشین‌پروری» توجه جدی داشته باشند
کد خبر: 4187924
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی:

مدیران جهاددانشگاهی به «جانشین‌پروری» توجه جدی داشته باشند

حسن فارسی با اشاره به اینکه باید به نیروهای مختلف جهاد دانشگاهی میدان عمل داده شود و با همه اعضا با کرامت برخورد شود، گفت: جانشین پروری باید با توجه به فرهنگ جهادی مورد توجه مدیران مختلف جهاددانشگاهی باشد.

حسن فارسی، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهیبه گزارش ایکنا از قم، حسن فارسی، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی در گردهمایی رؤسای جهاددانشگاهی که امروز 23 آذرماه، در سالن شهید احمدی روشن دانشگاه قم برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات دو روزه جهاددانشگاهی استان قم، اظهار کرد: در این گردهمایی بر حفظ و تقویت روحیه جهادی، معرفی بیشتر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جهاد با ابزارهای مختلف برای ایجاد امید آفرینی، جانشین پروری نیروهای جهاددانشگاهی، پیگیری راهبردها و بسته‌های سیاستی کارگروه‌های مختلف تأکید شد.

وی ادامه داد: مرور فعالیت‌های جهاددانشگاهی در واحدهای مختلف نشان از زحمات همکاران دارد و برنامه‌های تراز جهاددانشگاهی تعریف کنیم، امروزه متاسفانه برخی برنامه‌ها امکان اشتراک‌گذاری ایده و تجربه ندارند، باید توجه داشته باشیم که برنامه‌ها در تراز جهاددانشگاهی باشد.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی افزود: بدون فهم انقلاب اسلامی، ماموریت و فلسفه جهاد به راحتی تبیین نمی‌شود، ادامه داد: جانشین‌پروری با توجه به فرهنگ جهادی مورد توجه مدیران مختلف جهاددانشگاهی باشد.

فعالیت‌های جهاددانشگاهی گزین باشد

فارسی با اشاره به اینکه باید به نیروهای مختلف جهاد دانشگاهی میدان عمل داده شود و برنامه‌های آموزشی برای تقویت فرهنگ جهادی در جهادگران برگزار شود؛ ابراز کرد: فعالیت‌های جهاددانشگاهی باید گزین باشد و در اینصورت مجموعه‌های متقاضی به سمت ما می‌آیند اما اگر اینگونه نباشد بار زیادی روی دوش حوزه تجازی‌سازی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در مدیریت مباحث اقتصادی و مالی و تعاملات با اعضا باید شفاف باشیم و رفتار غیر از این روش در شأن یک مجموعه انقلابی نیست، اضافه کرد: تحول باید با چارچوب و برنامه باشد، در برنامه تحول باید مدیران جهاد ارتباط مطلوب و همراه با کرامت با همه اعضای جهاددانشگاهی داشته باشند؛ انتظار جهاددانشگاهی از کارگروه‌های مختلف جهاد این است که هم افزایی داشته باشند.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی ماموریت جهاددانشگاهی را گره گشایی از مشکلات نظام و دولت معرفی کرد و گفت: مدیران جهاددانشگاهی و جهادگران باید تجربیات خویش را با هم به اشتراک بگذارند؛ در مسیر انتخابات نیز نگاه جهاددانشگاهی توجه به مشارکت حداکثری در انتخابات است و همه امکانات و ظرفیت‌های جهاد برای بالا بردن مشارکت مردم در انتخابات است نه برای بالا بردن حزب یا افراد خاصی.

فارسی با اشاره به اینکه کاظمی آشتیانی سرمایه ملی و بین‌المللی است و باید همه واحدهای استانی در این راستا برنامه برگزار کنند، ابراز کرد:  در جریان بررسی بند «د ماده 99» نیز داخلی‌سازی حداقل هرسال ۱۰ درصد از کالاها و خدمات راهبردی با هدف رفع گلوگاه‌های فناورانه دستگاه‌های اجرایی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی پیش‌بینی‌شده است.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی ادامه داد: همچنین در بند «ب ماده 81» نیز وزارت بهداشت مکلف شده است با همکاری جهاد دانشگاهی، برنامه ساماندهی روش‌های نوین در حوزه درمان ناباروری را تدوین و به تصویب هیات وزیران برساند.

انتهای پیام
captcha