انفعال و بی‌تفاوتی در مقابل منکرات خیانت به اسلام است
کد خبر: 4188132
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

انفعال و بی‌تفاوتی در مقابل منکرات خیانت به اسلام است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: انفعال و مدارا در مقابل منکرات و تسامح در برابر آسیب‌های اجتماعی خیانت به اسلام و بشریت است.

انفعال و بی‌تفاوتی در مقابل منکرات خیانت به اسلام استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، 24 آذر ماه در مراسم عزاداری ایام فاطمیه در مسجد معجز اردبیل در سخنانی اظهار کرد: حضرت زهرا پرچمدار موحدان راستین اسلام در عالم بشریت است.

وی در تبیین شخصیت والای حضرت زهرا(س) گفت: شخصیت‌شناسی حضرت زهرا(س) فقط با کلام پیامبر (ص) به درستی بیان شده که فرمودند: «هر کس که حضرت زهرا را خوشنود کند مرا خشنود کرده و هر کس مرا خشنود کند خدا را خشنود می‌کند و هر کسی زهرا را‌ بیازارد مرا آزرده و هر کسی مرا بیازارد خدا را آزرده و هر کس خدا را بیازارد مورد غضب الهی قرار می‌گیرد».

وی رضایت الهی را در گرو رضایت حضرت زهرا(س) برشمرد و افزود: پیامبر اکرم(ص) با این حدیث ارزشمند شخصیت والای حضرت زهرا (س) را برای بشریت تبیین کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل مولفه‌های اساسی زندگی در الگوگیری از حضرت زهرا(س) را مبتنی بر اصول و ارزش‌های دین اسلام عنوان کرد و افزود: نهاد خانواده از جمله سرفصل‌های اساسی در توسعه و پیشرفت جامعه بود و صلاح و یا فساد آن مستقیما در اجتماع تأثیرگذار است.

جعفرزاده تاکید کرد: در عصر کنونی جبهه شیطانی در صدد متزلزل کردن نهاد خانواده است تا تقدس و بالندگی خانواده را از بین ببرد.

وی حضرت زهرا(س) را الگوی تمام عیار در تربیت فرزند، همسرداری و دفاع از مقام امامت عنوان کرد و افزود: در بسیاری مواقع بی تفاوتی و تسامح ریشه بسیاری معضلات و آسیب های اجتماعی است که بزرگترین ضربه را به تربیت خانوادگی و اجتماعی می‌زند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل خاطر نشان کرد: حضرت زهرا(س) به اوضاع جامعه خویش بی‌تفاوت نبود و همواره در پی رفع انحرافات و کج‌روی‌های امت خویش بود و این صفت پسندیده باید الگوی همگان شود.

جعفرزاده تربیت نسل حسنین(ع) را از شاخصه‌های مهم حضرت زهرا(س) عنوان کرد و افزود: حضرت زهرا(س) نسلی مانند حسنین(ع) و دختری بنام حضرت زینب(س)، پرچمدار قیام کربلا را تربیت کرد و برای جهانیان الگوی شاخص تربیتی معرفی شد.

انتهای پیام
captcha