اجرای طرح شناسایی استعدادهای برتر قرآنی در مدارس البرز
کد خبر: 4188531
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲

اجرای طرح شناسایی استعدادهای برتر قرآنی در مدارس البرز

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش البرز از اجرای طرح شناسایی استعدادهای برتر قرآنی ویژه دانش‌آموزان پسر مقطع سنی ۹ تا ۱۲ در مدارس استان خبر داد.

هادی خانمحمدی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان البرز

هادی خان‌محمدی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به اجرای طرح شناسایی استعدادهای برتر قرآنی ویژه دانش‌آموزان مقطع سنی ۹ تا ۱۲ در مدارس این استان اظهار کرد: با اجرای این طرح به‌دنبال آن هستیم که در نسل آینده دانش‌آموزی استان چهره‌های قرآنی ممتازی داشته باشیم.

وی افزود: برای برگزاری آزمون ورودی دوره استعدادهای برتر قرآنی برنامه‌ریزی‌های لازم شده است و کلاس آموزشی آن از نیمه دوم دی‌ماه سال جاری آغاز خواهد شد.

این مسئول با تأکید بر اینکه طرح استعدادهای برتر قرآنی در راستای شناسایی و پرورش استعدادهای برتر قرآنی نوجوانان پسر مطابق با آیین‌نامه ابلاغی سازمان دارالقرآن‌الکریم است، گفت: امیدواریم این فرصت آموزشی هرچه زودتر برای دانش‌آموزان دختر استان نیز فراهم شود.

خان‌محمدی با بیان اینکه برای فعالیت و موفقیت در زمینه حفظ و قرائت قرآن باید از مقطع ابتدایی این هدف را مورد توجه قرار داد، افزود: آموزش و پرورش بستری مناسب برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی است كه باید از این ظرفیت به نحو شایسته‌ا‌ی برای فرهنگ‌سازی و تبیین فرهنگ قرآنی استفاده کرد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: حضور و مشاركت پرشور دانش‌آموزان در زمینه قرآن در ارتقای سطح كیفی و كمی فرهنگ قرآنی مؤثر است و این فضا باید از سنین پایین در كودكان و دانش‌آموزان ایجاد شود.

انتهای پیام
captcha