بستری شدن معارض بحرینی در زندان نظامی
کد خبر: 4188909
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶

بستری شدن معارض بحرینی در زندان نظامی

مریم الخواجه، فعال حقوق بشر بحرینی اعلام کرد: پدرش که در بحرین زندانی است به علت شرایط جسمانی نامناسب در زندان نظامی بستری شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از مرآة البحرین، مریم الخواجه، فعال بحرینی و چند سازمان‌ حقوق بشر از جمله مؤسسه حقوق و دموکراسی بحرین و فرانت لاین دیفندرز مجدداً خواستار آزادی فوری عبدالهادی الخواجه، فعال حقوق بشر بحرینی و ارائه درمان مناسب برای وی شدند.

مریم الخواجه با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس درباره پدرش که در بحرین زندانی است، اعلام کرد که عبدالهادی الخواجه با مشکلات قلبی مواجه است و باید از داروهای مناسبت استفاده کند. این درحالی است که شرایط او در زندان رو به وخامت گذاشته و به همین دلیل توسط مسئولان زندان به بیمارستان نظامی منتقل شده، جایی که پیشتر در آنجا مورد آزار و اذیت و شکنجه قرار گرفته است.

الخواجه تأکید کرد: وضعیت او ناپایدار است، اما به عنوان فردی که چندین بار شکنجه شده است و با توجه به اطلاعاتی که در مورد دولت بحرین داریم، ما اعتماد نداریم آن‌ها آنچه را که لازم است برای او انجام دهند. هرچند که او اساساً نباید در زندان باشد.

مؤسسه حقوق و دموکراسی بحرین نیز به نوبه خود خواستار آزادی بدون قید و شرط عبدالهادی الخواجه شد.

سازمان فرانت لاین دیفندرز هم درباره عبدالهادی الخواجه اعلام کرد: حکومت بحرین، عبدالهادی الخواجه را در بیشتر روزهای سال 2023 از درمان پزشکی مناسب محروم کرده و قرارهای پزشکی او را لغو کرده است. با توجه به شرایط پزشکی فوق‌العاده‌ای که عبدالهادی الخواجه دارد، باید درمان مناسبی برای او درنظر گرفته شود.

ماری لاولور، گزارشگر سازمان ملل نیز قبلاً از وخامت سریع وضعیت سلامتی عبدالهادی الخواجه و بدرفتاری با وی در زندان ابراز نگرانی کرده و نسبت به اقدامات عامدانه مقامات زندان برای بدتر شدن اوضاع الخواجه هشدار داده بود.

عبدالهادی الخواجه، (۶۰ ساله) به اتهام توطئه و تحریک مردم برای تظاهرات علیه رژیم آل‌خلیفه در ماه مارس ۲۰۱۱، به حبس ابد محکوم شد. با وجود درخواست‌های داخلی و بین‌المللی برای آزادی الخواجه، منامه تاکنون با لغو اتهامات علیه وی مخالفت کرده است.

این فعال حقوق بشر و انقلابی بحرین پیش از بازداشت، در مناصب مختلف بین‌المللی با موضوعیت حقوق بشر فعالیت داشته است. او همچنین دارنده جایزه مارتین اینالز در سال 2012 شد، این جایزه به مدافعان حقوق بشری داده می‌شود که علی رغم همه مخاطرات باز هم دست از خواسته خود نمی‌کشند.

عبدالهادی الخواجه همچنین به عنوان هماهنگ‌کننده‌ دفاع از خاورمیانه و شمال آفریقا در بنیاد مدافعان حقوق بشر (Frontline Defenders) فعالیت کرده و همینطور رئیس سابق مرکز حقوق بشر بحرین و بنیانگذار مرکز حقوق بشر خلیج فارس (GC4HR) است.

انتهای پیام
captcha