اجاره بهای موقوفات در سمنان به روزرسانی شود
کد خبر: 4188933
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲

اجاره بهای موقوفات در سمنان به روزرسانی شود

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری گفت: به روز کردن اجاره بهای موقوفات در استان یکی از ضرورت‌هایی است که باید مورد توجه اوقاف و امور خیریه باشد.

دیدار آیت الله شاهچراغی نماینده مردم سمنان در مجلس خبرگان رهبری با مدیر کا اوقاف سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره اوقاف استان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، عصر روز گذشته، 28 آذر در دیدار با با مدیر کل این اداره با بیان اینکه حفظ و حراست از موقوفه‌ها و خدمت به موقوفات بسیار ارزشمنداست گفت: اقداماتی که متصدیان وقف برای زنده نگهداشتن موقوفات انجام می‌دهند بسیار ارزشمند است. 

وی ادامه داد: وقف یکی از سنت‌های بسیار نیکوست و فعالیت متصدیان وقف به واسطه اقداماتی که در جهت زنده نگه داشتن موقوفات انجام می‌دهند، کاری شایسته انجام می‌دهند.

آیت‌الله شاهچراغی با تأکید بر اینکه خدمت به موقوفات بسیار ارزشمند است، اظهار کرد: با تمام تلاش‌هایی که توسط پرسنل خدوم اوقاف صورت گرفته، هنوز می‌بینیم در برخی از نقاط اجاره بهای موقوفات با نرخ عادله روز فاصله دارد و لازم است در جهت به روز رسانی آنها اقدام گردد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری وقف را یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب در دین مبین اسلام برشمرد و گفت: توسعه و ترویج بیش از پیش وقف موجب ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی بیشتر در جامعه می‌شود.

به گفته وی؛ باید دقت شود تا حقوق موقوفات تمام و کمال ادا شود زیرا اگر کسی خواسته یا ناخواسته به موقوفات تعرضی کند آثار آن را در زندگی دنیوی و اخروی خود شاهد خواهد بود.

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری ادای به موقع و پرداخت صحیح حقوق موقوفه را موجب اجرای دقیق نیت واقفین برشمرد و افزود: مستاجرین موقوفات می‌توانند در ثواب عمل خیر واقف شریک باشند.

 

انتهای پیام
captcha