ترس دشمن از مواجهه با ایران به برکت انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4188999
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
حشمت‌الله قنبری:

ترس دشمن از مواجهه با ایران به برکت انقلاب اسلامی است

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه اگر انقلاب اسلامی پیروز نمی‌شد خیلی از تحولات امروز رقم نمی‌خورد، گفت: در سایه انقلاب اسلامی شرایطی به وجود آمده که دشمن جرئت ندارد ایران را متهم کند و اتفاقات منطقه را به ما نسبت دهد، چرا؟ چون می‌ترسد با ایران مواجه شود. 

اولین نشست «هم‌اندیشی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی»

به گزارش خبرنگار ایکنا، اولین نشست «هم‌اندیشی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی» صبح امروز، چهارشنبه، 29 آذرماه، در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد. 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در ابتدای این نشست اظهار کرد: این روزها تراکم برنامه‌ها را داریم و در دو ماه و نیم گذشته حجم برنامه‌ها بسیار زیاد بود و انصافاً حضور مردم در مناسبت‌های گذشته خیلی خوب و چشم‌گیر بوده است. همچنین روزانه در استان‌ها و شهرستان‌ها برنامه‌هایی را شاهد هستیم که برگزار می‌شوند. به این برنامه‌ها باید مراسم روز زن و یوم‌الله نهم دی را افزود.
 
وی با اشاره به اهمیت دهه فجر امسال گفت: دهه فجر امسال اهمیت بسیاری دارد و باید تلاش کنیم تا پرشورتر برگزار شود و همچنین امسال انتخاب را داریم که باید کمک شود انتخابات پرشور هم برگزار شود. 
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران تأکید کرد: کمیته‌های ۲۸ گانه مرتبط با دهه فجر باید هرچه سریع‌تر تشکیل شوند تا دهه فجر باشکوهی را شاهد باشیم. همچنین در این جلسات لازم است که در مورد شعار محوری هم به یک تفاهم دست پیدا شود.
 
محمودی با بیان اینکه کمیته‌ها هرچقدر قوی‌تر ظاهر شوند به همان اندازه جشن پیروزی انقلاب باشکوه‌تر برگزار می‌شود، افزود: اگر لازم باشد باید وزرا یا مسئولان ارشد دستگاه‌ها در کمیته‌ها حضور پیدا کنند و چه ایرادی دارد؛ به هر حال جشن پیروزی انقلاب است و ما هرچه داریم از این انقلاب است.
 
وی گفت: در مرکز ۲۸ کمیته خواهیم داشت و در ۳۱ استان از ۱۲ بهمن تا ۲۲ بهمن برنامه‌ریزی می‌کنند. طبق فرموده مقام معظم رهبری صاحب این انقلاب مردم هستند و باید مردم ایفای نقش کنند و این کمیته‌ها فقط تسهیل‌گر و هدایت‌گر هستند. بسیاری از مجموعه‌های مردم‌نهاد در این کمیته‌ها دیده شده‌اند. مناسبت‌هایی که با دهه فجر تقارن پیدا کرده فرصت استثنایی هستند و می‌توان از این مناسبت‌ها برای برگزاری هرچه‌ بهتر مراسم‌های مرتبط با دهه فجر بهره برد.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه از تشکل‌های مردمی بیشتر بهره ببیم، اظهار کرد: باید به میان مردم رفت و باید در روستاها حاضر شد تا به لطف الهی عزت و شکوه ملت ایران به نمایش گذاشته شود و هم انتخابات پرشور رقم بخورد.
 
در ادامه این مراسم متن حکم انتصاب حشمت‌الله قنبری به ریاست ستاد مرکزی چهل ‌و پنجمین دهه فجر انقلاب اسلامی قرائت شد.
 
حشمت‌الله قنبری، رئیس ستاد مرکزی چهل ‌و پنجمین دهه فجر انقلاب اسلامی، به عنوان سخنران بعدی این نشست گفت: انقلاب اسلامی برخواسته از نهضت اسلامی امام راحل و بصیرت مردم بود و یک نقطه عطف در تاریخ معاصر جهان به حساب می‌آید و مبانی محاسباتی دنیا را به هم ریخت و خیلی از اتفاقات و چرایی وقوع انقلاب اسلامی در زمره اسرار محسوب می‌شود.
 
وی افزود: این انقلاب علی‌رغم خواست سلطه غرب و شرق اتفاق افتاد و در زاویه دید دشمن نمی‌گنجید یک مرجع تقلید شیعه منشأ تحولات بنیادین باشد. از همان ابتدا دستاوردهای انقلاب اسلامی پیوسته در حال رشد و تکامل هستند. دستاورد اصلی انقلاب اسلامی این است که سه مطالبه اصلی مردم یعنی «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» محقق شد اما هیچ‌گاه به خوبی این سه دستاورد را برای مردم تبیین نکرده‌ایم و فقط گفتیم فلان جاده و سد ساخته شده در صورتی که اینها جزء وظایف اصلی دولت‌هاست.
 
رئیس ستاد مرکزی چهل ‌و پنجمین دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی توانمندی‌های امروز هیچ‌گاه با روز اول پیروزی انقلاب قابل مقایسه نیست، گغت: در طول چند دهه گذشته هیچ‌یک از سناریوهای دشمن به کرسی ننشسته و امروز آمریکا و رژیم صهیونسیتی به منفورترین رژیم‌های جهان تبدیل شده‌اند.
 
قنبری بیان کرد: اگر انقلاب اسلامی پیروز نمی‌شد خیلی از اتفاقات امروز رقم نمی‌خورد. انقلاب اسلامی امروز زنده است و افرادی را مانند سردار شهید قاسم سلیمانی تربیت کرده که به نماد مقاومت تبدیل شده‌اند. در سایه انقلاب اسلامی شرایطی به وجود آمده که دشمن جرئت ندارد ایران را متهم کند و اتفاقات منطقه را به ما نسبت دهد، چرا؟ چون می‌ترسد با ایران مواجه شود. 
 
وی ادامه داد: هرجا انقلابی عمل شده اتفاقات خوبی رقم خورده ولی متأسفانه برخی این را نمی‌بینند و وقتی می‌خواهند در مورد انقلاب سخن بگویند ترمز می‌کنند. درصورتی‌که هرچه لازمه عزت بوده انقلاب اسلامی در اختیار ما قرار داده است. دهه فجر انقلاب اسلامی برای ما همانند حج است و اگر کسی وظیفه دینی و تکلیفی خود را نداند با بخشنامه هم کار پیش نمی‌رود. 
 
رئیس ستاد مرکزی چهل ‌و پنجمین دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه همه باید پای کار بیایند و همه چیز دولت از انقلاب اسلامی است و ضرورت دارد تمام ظرفیت دولت پای کار بیاید، گفت: البته انقلاب اسلامی دولتی نیست ولی دولت باید انقلابی باشد و هرچه ضربه خوردیم به خاطر انقلابی نبودن دولت‌هاست.
 
قنبری تأکید کرد: دهه فجر انقلاب اسلامی باید نمایشگاهی از دستاوردها باشد. مدام می‌گویند استعدادهای ما در حال فرار هستند اما پاسخ نمی‌دهند چه کسانی علم هسته‌ای را در کشور بومی کرده‌اند و یا چه کسانی دستاوردهای هوافضا را رقم زده‌اند.
 
وی ادامه داد: اسلام، انقلاب و ایران یک مفهوم واحدند و میان اینها تفکیک وجود ندارد. کمیته‌ها باید هماهنگ با هم عمل کنند و اگر مشکلی هم وجود دارد به دبیرخانه ستاد اعلام شود و تلاش می‌کنیم ظرف ۴۸ ساعت حل شود.
 
رئیس ستاد مرکزی چهل ‌و پنجمین دهه فجر انقلاب اسلامی در پایان گفت: خروجی تلاش ما باید در ۲۲ بهمن ظهور و بروز پیدا کند و اگر چنین نشود یعنی خوب کار نشده است. باید کاری کرد وزیر افتخار کند و مایه مباحتاتش باشد که در انقلاب اسلامی خدمت می‌کند و برای برگزاری باشکوه ۲۲ بهمن گام برمی‌دارد.
انتهای پیام
captcha