هشدار به والدین درباره بازی‌های رایانه‌ای دخترانه
کد خبر: 4189042
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
دانستنی‌های سایبری/ 45

هشدار به والدین درباره بازی‌های رایانه‌ای دخترانه

پلیس فتا در رابطه با بازی‌های رایانه‌ای دخترانه به والدین هشدار داد و توصیه کرد؛ والدین در نصب بازی‌ها به رده سنی و محتوای آن توجه کنند.

هشدار به والدین درباره بازی‌های رایانه‌ای دخترانهبه گزارش ایکنا؛ شاید بسیاری از والدین تصور کنند بازی‌های رایانه‌ای ویژه دختران یا پسران به دور از هرگونه مشکل و مسئله‌ای باشد و خیالشان از بابت اینکه فرزندانشان مشغول بازی ویژه خودشان هستند، راحت باشد، اما با اندکی جست‌وجو در بازار بازی‌های خاص دختران که به راحتی قابل دانلود هستند، از این ساده‌پنداری خارج می‌شوند.

در واقع سازندگان بازی‌های رایانه‌ای می‌دانند که اغلب دختران، جذب بازی‌های خشن نمی‌شوند و محتوای مورد پسند آن‌ها را تولید می‌کنند که هیچ سنخیتی با فرهنگ کشورمان ندارد؛ چراکه در آن‌ها شاهد آرایش و سبک خاص پوشش، دوستیابی با جنس مخالف، رفتن به محل قرار، فرار از خانه و ... هستیم.

پلیس فتا در این راستا به والدین هشدار داده و نکاتی را اعلام کرده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

والدین در انتخاب بازی رایانه‌ای برای فرزندان خود دقت کنند و اگر مشغله‌های فراوان اجازه این کار را نمی‌دهد، از طریق بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، براساس راهنمای انتخاب بازی، بازی مناسب فرزندان خود را پیدا و نصب کنند.

سایت کدومو، سایت مناسبی برای اطلاع از محتوای بازی‌های رایانه‌ای است و به والدین در این زمینه کمک می‌کند.

بعد از موبایل، کنسول‌های بازی مورد توجه مخاطبان هستند، از این رو کنسول‌ها به دلیل محتوا، کیفیت بالا، چندرسانه‌ای و آنلاین بودن تأثیر زیادی بر مخاطب می‌گذارند؛ از این رو والدین playstation app و یا xbox روی موبایل خود نصب کرده و با کنسول بازی، اکانت بازی را تنظیم کرده و زمان بازی و رده‌بندی سنی را تعیین کنند.

انتهای پیام
captcha