میزبانی کانون‌های مساجد البرز از مجالس تلاوت قرآن
کد خبر: 4189660
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴

میزبانی کانون‌های مساجد البرز از مجالس تلاوت قرآن

چهار کانون مسجد البرز در راستای اجرای طرح ملی «مسجد پایگاه قرآن» میزبان مجالس تلاوت قرآن کریم می‌شوند.

حجت الاسلام کاظم شکری مدیر ستاد کانون های مساجد البرز

حجت‌الاسلام کاظم شکری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به برنامه‌های کانون‌های مساجد در راستای اجرای طرح ملی «مسجد پایگاه قرآن» گفت: برنامه‌ مهم کانون‌ها، برگزاری مجالس تلاوت قرآن است که با حضور عموم مردم در تعدادی از شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این مجالس تلاوت در سطح مساجد و از سوی ستاد کانون‌های مساجد کشور برگزار می‌شود، افزود: چهار کانون مسجد استان میزبان این مجالس قرآنی می‌شوند که به‌زودی اسامی آنها اعلام خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: طرح ملی «مسجد پایگاه قرآن» با هدف تحقق مطالبه ۳۰ ساله رهبر معظم انقلاب از جامعه قرآنی، آشنایی مردم با زبان قرآن و قرآن و قرآنی شدن فضای جامعه تدوین و اجرای آن آغاز شده است. 

شکری با اشاره به اینکه در حال حاضر 200 کانون فرهنگی و هنری مسجد در استان البرز، داوطلب اجرای طرح مسجد پایگاه قرآن هستند، گفت: ترویج معارف قرآنی و حرکت به سمت فهم قرآن کریم، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن و هم‌افزایی ظرفیت‌های قرآنی کانون‌های مساجد از جمله اهداف برپایی این پایگاه‌های قرآنی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد البرز بیان کرد: برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی در رشته‌های قرآنی و همچنین برپایی محافل انس با قرآن و برگزاری جلسات تفسیر قرآن در کنار اجرای طرح تلاوت نور تعدادی از فعالیت‌های قرآنی مساجد در استان البرز است.

انتهای پیام
captcha