«مرگ بر آمریکا» اعتقادی‌ترین شعار ماست
کد خبر: 4190753
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
استاد حوزه و دانشگاه:

«مرگ بر آمریکا» اعتقادی‌ترین شعار ماست

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین راجی گفت: امروز برخی می‌گویند بحث سیاسی مطرح نکنید، در صورتی که مرگ بر آمریکا و اسرائیل شعاری سیاسی نیست بلکه اعتقادی‌ترین شعار ماست؛ همانطور که لعن بر یزید و شمر شعاری اعتقادی است.

حجت‌الاسلام سید محمدحسین راجی، استاد حوزه و دانشگاهبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین راجی، استاد حوزه و دانشگاه و پژوهشگر انقلاب، امروز، 9 دی‌ماه در سالروز گرامیداشت حماسه روز بصیرت در میدان امامزاده عبدالله(ع) همدان اظهار کرد: بصیرت یعنی دانایی، هوشیاری و چشم عقل اینکه انسان مراحل و موانع را زودتر تشخیص دهد؛ بصیرت برای یک انسان از آبی که می‌نو‌شد حیاتی‌تر است.

وی با تأکید بر اینکه ایمان در فتنه‌ها و سختی‌ها خود را نشان می‌دهد، افزود: بصیرت الزاماً تشخیص حق از باطل نیست، چراکه این مهم کار دشواری نیست، بلکه بصیرت تشخیص حق از حق‌نماست. تشخیص آب از خشکی سخت نیست، اما آب از سراب دشوار است. تشخیص علی(ع) از معاویه سخت نیست اما زمانی که قرآن‌ها را بر سر نیزه می‌زنند تشخیص سخت می‌شود. در غیر این صورت تشخیص حق از باطل دشوار نیست.

راجی بیان کرد: گفته می‌شود دوران امام علی(ع) سخت‌تر از دوران پیامبر(ص) بود، چراکه جنگ‌های پیامبر(ص) با کافران بود، اما سه جنگ دوران امام علی(ع) با گروه مسلمانان بود، جنگ‌هایی که هر دو جبهه اهل نماز و روزه و نماز شب بودند و این کار را برای تشخیص سخت می‌کرد. بعد از 1400 سال تشخیص درست آسان است، اما در آن زمان تشخیص سخت بود و تنها کسانی با امام علی(ع) ماندند که این را تشخیض دادند.

وی با اشاره به اینکه انسان‌های بی‌بصیرت نتوانستند در کنار امیرالمؤمنین(ع) بایستند، بیان کرد: ربیع بن خثیم (معروف به خواجه ربیع) در جنگ صفین نزد امام علی(ع) رفت و گفت من نه با شما هستم نه علیه شما مرا به جایی بفرستید که فقط عبادت کنم، حضرت(ع) او را به سمت خراسان فرستاندند. شهید مطهری در کتاب «حماسه حسینی» آورده است، روزی به خواجه ربیع گفتند حسین بن علی(ع) شهید شد گفت «انا لله و انا الیه راجعون» پس از آن پشیمان شد و استغفار کرد که چرا برای شهادت سیدالشهدا(ع) تأسف خورده و تنها به ذکر خداوند مشغول نبوده است. 

راجی ادامه داد: امروز هم برخی می‌گویند بحث سیاسی مطرح نکنید، در صورتی که مرگ بر آمریکا و اسرائیل شعاری سیاسی نیست بلکه اعتقادی‌ترین شعار ماست. همان‌طور که لعن بر یزید و شمر شعاری اعتقادی است. لعن بر دشمنان امام زمان(عج) موضوعی سیاسی نیست، چراکه آمریکا و اسرائیل دشمنان امام زمان(عج) هستند.

وی با اشاره به ورود زودهنگام بابصیرت مردم همدان در سال ۸۸ به میدان دفاع از رهبری و انقلاب مطرح کرد: دشمن شخص ولی‌فقیه را مرکز آتش و حمله خود قرار داده چراکه می‌داند تمام شکست‌هایش از این ناحیه است‌. باید ببینیم مقام معظم رهبری چه موضوعی را اولویت می‌دانند که به آن بپردازیم در حقیق راه برون‌رفت از مشکلات توجه به ا‌وامر ولایت فقیه است.

انتهای پیام
captcha