آغاز پروژه خطوط تندرو در مدینه منوره جهت تسهیل در تردد زائران
کد خبر: 4193475
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳

آغاز پروژه خطوط تندرو در مدینه منوره جهت تسهیل در تردد زائران

اداره توسعه زیرساخت‌های مدینه منوره از اجرای طرح اتوبوس‌های تندرو در این شهر برای تسهیل در حمل و نقل زائران و نمازگزاران خبر داد.

راه اندازی خطوط اتوبوسرانی تندرو در مدینه منوره

به گزارش ایکنا به نقل از اداره توسعه زیرساخت‌های مدینه منوره، طرح اتوبوس‌های تندرو در این شهر برای تسهیل در حمل و نقل زائران و نمازگزاران آغاز شده است. مسیر این اتوبوس‌های تندرو مسجدالنبی را به شریان‌های اصلی شهر مدینه متصل می‌کند. 

این طرح با همکاری بخش خصوصی و در چارچوب طرح زائران خداوند رحمان اجرا می شود و هدف از آن تسهیل تردد زائران و نمازگزاران در مدینه منوره عنوان شده است.

پیش بینی می شود مسیرهای تعیین شده برای اتوبوس‌های تندرو در مدینه طی سه ماهه اول سال جاری تکمیل شود.

مجریان این طرح تأکید کرده اند در اجرای آن از سیستم‌های پیشرفته با استاندارد بین‌المللی بهره برده می‌شود.

این پروژه متکی بر اتوبوس‌های پرظرفیت و سازگار با محیط‌زیست با مسیرهای اختصاصی و ایستگاه‌های مدرن و یکپارچه است که مناطق اصلی مدینه اعم از اماکن زیارتی و جاذبه‌های دینی و گردشگری را به هم متصل می‌کند. مقامات شهری امید دارند که این پروژه خدمات حمل و نقل عمومی را متناسب با وضعیت جغرافیایی مدینه ارتقا دهد. 

این پروژه شامل دو مسیر اصلی به طول کل 52 کیلومتر و شامل 33 ایستگاه با ظرفیت 1800 مسافر در ساعت است. مسیر اول شامل 22 ایستگاه در مسیری به طول 36 کیلومتر است و از ایستگاه فرودگاه بین‌المللی محمد بن عبدالعزیز شروع می‌شود، به ایستگاه مدینه غربی می‌رسد. مهمترین ایستگاه‌های این مسیر شامل ایستگاه مسجد النبی، ایستگاه قطار سریع السیر حرمین، شهر اقتصادی دانش، پروژه چشم انداز مدینه و ایستگاه استادیوم ورزشی عزیزیه می شود. 

مسیر دوم شامل 11 ایستگاه در مسیری به طول 16 کیلومتر است که از ایستگاه میدان سید الشهداء «جبل احد» تا مسجد میقات شروع می‌شود و به ایستگاه دارالهجره ختم می‌شود. 

انتهای پیام
captcha