پنج شهید در حمله آمریکا و انگلیس به یمن؛ تجاوز بدون مجازات نخواهند ماند
کد خبر: 4193492
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵

پنج شهید در حمله آمریکا و انگلیس به یمن؛ تجاوز بدون مجازات نخواهند ماند

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، از شهادت پنج شهروند یمنی در نتیجه تهاجم آمریکا و انگلیس به این کشور خبر داد و تاکید کرد که این حمله بدون پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، سریع در بیانیه‌ای در روز جمعه تصریح کرد «برای دفاع از یمن و حاکمیت آن در هدف قرار دادن منابع تهدید و همه اهداف متخاصم در خشکی و دریا تردید نخواهیم.»

وی درباره حق پاسخ صنعاء به این حملات، تاکید کرد که «نیروهای مسلح ما برای دفاع از یمن و حاکمیت آن در هدف قرار دادن منابع تهدید و همه اهداف دشمن متخاصم در خشکی و دریا تردید نخواهند کرد.»

سرتیپ یحیی سریع با تاکید بر اینکه «مسئولیت کامل این تجاوز جنایتکارانه بر عهده دشمن آمریکایی و انگلیسی است» خاطرنشان کرد که این حملات وحشیانه «یمن را از موضع حمایت و پشتیبانی مردم مظلوم فلسطین منصرف نخواهد کرد.»

بامداد امروز آمریکا و انگلیس در پاسخ به عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ علیه کشتی‌های اسرائیلی و نیروهای آمریکایی، بیش از ۱۲ نقطه در یمن را با هواپیما، کشتی و زیردریایی مورد هدف قرار دادند؛ انصارالله هم با شلیک موشک‌های بالستیک به سمت دشمن در دریای سرخ و باب‌المندب به این حملات پاسخ داد.

طبق گزارش شبکه المسیره پایگاه هوایی الدیلمی در شمال صنعاء، حومه فرودگاه حدیده، مناطقی در منطقه زبید، پایگاه کهلان در شرق شهر صعده، فرودگاه عبس، فرودگاه تعز و اردوگاه تیپ ۲۲ در منطقه التعزیه اهداف حملات بامدادی ائتلاف آمریکا بوده‌اند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با توضیح اینکه تجاوز آمریکایی-انگلیسی شامل ۷۳ حمله به صنعاء و استان‌های حدیده، تعز، حجه و صعده بوده، از شهادت پنج تن و مجروح شدن شش نفر از نیروهای مسلح کشورش خبر داد.

سریع تاکید کرد که نیروهای مسلح یمن به ممانعت از تردد کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند، در دریای عرب و دریای سرخ ادامه خواهند داد.

این حملات با واکنش گسترده گروه‌های مقاومت و همچنین کشورهای مختلف مواجه شده است.

بیشتر بخوانید:

محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن امروز(جمعه) به احتمال هدف قرار دادن کشتی های آمریکایی و انگلیسی در دریای سرخ و ممانعت از عبور آنها از تنگه باب المندب اشاره کرد.

البخیتی گفت: «آمریکا و انگلیس خود را از عبور از دریای سرخ و باب المندب محروم کردند.»

وی افزود: «یمن به این حملات پاسخ خواهد داد و باید انتقام وجود داشته باشد. ما گزینه های دردناکی علیه منافع این دو کشور در منطقه داریم.»

اظهارات البخیتی اندکی پس از اظهارات محمد عبدالسلام سخنگوی انصارلله یمن صورت می گیرد که گفته بود: «تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن هیچ توجیهی ندارد و هدف قرار دادن کشتی های اسرائیلی ادامه خواهد یافت.»

 

انتهای پیام
captcha