اجرای طرح مبین در مدارس البرز
کد خبر: 4193590
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸

اجرای طرح مبین در مدارس البرز

معاون پرورشی ـ فرهنگی آموزش و پرورش البرز از اجرای طرح مبین با هدف ترویج فرهنگ نماز در مدارس استان خبر داد.

طرح مبین

سردار فتح‌الهی، معاون پرورشی ـ فرهنگی آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: طرح مبین یا همان مدیریت برنامه‌های یاوران نماز با مشارکت وزارت آموزش و پرورش در مدارس استان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح مهارت‌افزایی مدیران مدارس در خصوص اقامه نماز در مدارس است، افزود: ما به دنبال شیوه‌های مدیریت اقامه نماز و جذاب‌سازی برنامه‌های نماز در مدارس هستیم و اجرای طرح مبین می‌تواند راهکاری اصولی و هدفمند به مدیران مدارس ارائه کند.

این مسئول با اشاره به اینکه با اجرای این طرح مدیران مدارس متوسطه در زمینه ساماندهی یاوران نماز، آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند، گفت: این افراد پس از گذراندن دوره‌های لازم، آموزش‌های خود را با برگزاری دوره‌های متفاوت از جمله دوره‌های آموزش خانواده و ضمن خدمت فرهنگیان در اختیار افراد دیگر قرار می‌دهند.

معاون پرورشی ـ فرهنگی آموزش و پرورش البرز توضیح داد: همچنین در اجرای این طرح از ظرفیت دانش‌آموزان هر مدرسه برای اقامه نماز استفاده می‌کنیم که در واقع بهترین شیوه اجرایی نماز است.

فتح‌الهی با تأکید بر اینکه در این طرح از دانش‌آموزان به‌عنوان بازوهای اجرایی اقامه نماز در زمینه‌هایی همچون دعوت به نماز، آماده‌سازی فضای اقامه نماز، برگزاری نماز و برگزاری مسابقات با عنوان «یاوران نماز» استفاده می‌شود، گفت: با گرایش دانش‌آموزان به نماز به‌طور قطع می‌توان آن‌ها را از بسیاری از مسائل و معضلات دور نگه داشت و اخلاق و کردار حسنه را در آن‌ها ایجاد کرد.

انتهای پیام
captcha