فعالان طرح طراوت کانون‌های مساجد یزد تجلیل شدند
کد خبر: 4193803
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

فعالان طرح طراوت کانون‌های مساجد یزد تجلیل شدند

فعالان طرح فرهنگی و هنری «طراوت» کانون‌های مساجد یزد، امروز، 24 دی‌ماه طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان استان تجلیل شدند.

فعالان طرح طراوت کانون‌های مساجد یزد تجلیل شدندبه گزارش ایکنا از یزد، محسن رستگاری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد، امروز، 24 دی‌ماه در آیین تجلیل از فعالان طرح طراوت کانون‌های مساجد استان که با حضور مسئولان استانی و اعضای کانون‌های مساجد در سالن شهید آوینی شهرداری یزد برگزار شد، گفت: طرح طراوت به‌عنوان یکی از طرح‌های مسجد‌محوری است که با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برای سومین سال پیاپی در حال برگزاری است.

وی  با اشاره به اینکه این طرح توانسته به‌خوبی در بخشی از مساجد سطح شهر یزد اجرا شود و زمینه‌ای برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد باشد، ارتباط‌گیری، مهارت‌افزایی، ارتباط نوجوانان با مساجد و خادمان مساجد و گروه‌های مختلف را از جمله اهداف این طرح برشمرد. 

رستگاری بیان کرد: سعی شد از ظرفیت‌های مختلف در سطح استان استفاده کنیم تا با هم‌افزایی در حوزه مسجد گام برداریم و از این طریق نیز دستگاه‌های مختلف فرهنگی و مهارت‌افزایی مؤسساتی همچون قرآن و عترت، فنی و حرفه‌ای و... را دخیل کنیم.

عزیزالله سیفی، رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز در این مراسم گفت: طرح طراوت و توجه به مساجد امری اساسی است که خوشبختانه در این دوره توجه ویژه‌ای به این امر شده است.

وی افزود: مسجد در صدر اسلام محل قضاوت، پیگیری امور اجتماعی و فرهنگی مردم بود و حضرت امام(ره) می‌فرمودند مسجد سنگر است. انقلاب ما از مساجد شکل گرفت و اگر می‌خواهیم هویت دینی را حفظ کنیم و آنچه ثمره انقلاب را تداوم دهیم، یکی از وظایف ما این است که توجه به مسجد را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: مسجد پایگاه انقلاب و نظام است و باید روز به روز مجلس و دولت و مراکز دینی ما توجه به مسجد را بیشتر کنند تا جذب به مساجد بیشتر شود.

مصطفی زارع‌زاده، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد نیز در این مراسم گفت: مسجد به‌عنوان پایگاه انقلاب و فعالیت‌های فرهنگی در محله است که از آن می‌توان به نسخه شفابخشی برای هدایت و راهبری نسل جوان نام برد.

وی افزود: در این مدت سه سال شاهد کارهای خوبی توسط ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی هستیم که خروجی‌های خوبی داشته است و امیدواریم با فعالیت تخصصی شاهد اتفاقات خوبی باشیم که تعداد مساجد نیز افزوده شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به مشارکت بیش از چهار هزار نوجوان یزدی در طرح طراوت گفت: امیدواریم سال‌های آینده شاهد مشارکت بیشتر نوجوانان در این طرح باشیم.

یادآور می‌شود، اجرای سرود مسیر حاج قاسم توسط گروه سرود غدیر کانون شهید اله‌دادی، رونمایی از کتاب «دردسرسازان کوچک»، اجرای برنامه زورخانه‌ای توسط تعدادی از نوجوانان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در پایان این مراسم نیز مربیان مساجد و کانون‌ها، امامان جماعت، نوجوانان کلاس‌های تخصصی، مربیان طراوت و اساتید و مؤسسات همکار در اجرای این طرح و نویسندگان کتاب تجلیل شدند.

انتهای پیام
captcha