۱۱۹ مسجد چهارمحال‌وبختیاری آماده میزبانی از معتکفان هستند
کد خبر: 4194027
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵

۱۱۹ مسجد چهارمحال‌وبختیاری آماده میزبانی از معتکفان هستند

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱۹ مسجد استان برای میزبانی مراسم معنوی اعتکاف آماده هستند، به تشریح جزئیات برپایی این مراسم در استان پرداخت.

سیدابوالقاسم کاظمی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالقاسم کاظمی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا در خصوص جزئیات برپایی مراسم اعتکاف با اشاره به اینکه در حال حاضر 119 مسجد استان برای میزبانی مراسم معنوی اعتکاف در حال ثبت‌نام از علاقه‌مندان و برنامه‌ریزی هستند، اظهار کرد: برنامه‌ریزی و برگزاری اعتکاف به‌صورت کاملاً مردمی پیش می‌رود که ستاد اعتکاف استان و شهرستان‌ها تشکیل شده و هر شهرستان برحسب بضاعت و امکانات خود برای برنامه‌ریزی، ثبت‌نام، محل‌ها و نحوه برگزاری تصمیم‌گیری و اقدام می‌کند. در این راستا، رابطان هر شهرستان تعیین و جلسات هماهنگی نیز با ائمه جمعه برگزار شده است.

وی ادامه داد: ثبت‌نام از علاقه‌مندان برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف برگزارکننده توسط متولیان امر در مساجد انجام می‌گیرد البته برخی ادارات و نهادها یا دانشگاه‌ها نیز نسبت به برپایی این مراسم معنوی برای جامعه مخاطب خود اقدام می‌کنند.

کاظمی با تصریح اینکه ایام اعتکاف امسال مصادف با پایان امتحانات دانش‌آموزان است و فرصت خوبی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم در بین قشر نوجوان خواهد بود، توضیح داد: بر این اساس، برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف ویژه دانش‌آموزان مرکز استان در مصلی امام خمینی(ره) در حال انجام است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی افزود: تلاش خواهد شد که با حضور سخنرانان، اساتید و منبری‌های قوی یک برنامه پرمحتوا و غنی در طول مراسم اعتکاف برای دانش‌آموزان برگزار شود؛ برنامه اعتکاف دانش‌آموزان مرکز استان به صورت گروه‌بندی شده و مربی‌محور پیش خواهد رفت و برنامه‌های متنوع و جذاب متناسب با قشر نوجوان، ویژه نوجوانان معتکف پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته مراسم معنوی اعتکاف پس از سه سال محدودیت‌های کرونایی به‌صورت کاملاً حضوری اما تحت تأثیر محدودیت‌های سال‌های قبل برگزار شد، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که مراسم امسال به صورت مردمی‌تر و باشکوه‌تر برگزار شود؛ از رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها خواسته شده که علاوه بر کمک در امر ثبت‌نام، در صورت نیاز در زمینه تأمین روحانی برای مساجد و استفاده از ظرفیت روحانیون مستقر همکاری لازم را داشته باشند.

کاظمی در پایان گفت: در مرکز استان، باتوجه به اختصاص مصلی شهرکرد به برنامه اعتکاف دانش‌آموزان، مراسم اعتکاف ویژه بانوان در مساجد سطح شهر و به‌صورت محله‌محور برنامه‌ریزی شده است. بر این اساس، بانوان محلات مختلف شهرکرد در پخت و پز و تأمین اقلام مورد نیاز معتکفان پای کار هستند و جریان‌های مردمی در محلات درگیر کار خواهند بود.

انتهای پیام
captcha