نوه ماندلا: آزادی ما بدون آزادی فلسطین کامل نخواهد بود
کد خبر: 4194161
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹

نوه ماندلا: آزادی ما بدون آزادی فلسطین کامل نخواهد بود

نوه نلسون ماندلا با اشاره به اقدامات آفریقای جنوبی در حمایت از حقوق مردم فلسطین گفت: آزادی ما بدون آزادی فلسطین کامل نخواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، زولیویله ماندلا، نوه نلسون ماندلا، رهبر فقید آفریقای جنوبی، بر تلاش‌های مستمر کشورش برای محکوم کردن رژیم اشغالگر اسرائیل به دلیل جنایت نسل‌کشی که علیه مردم فلسطین انجام می‌دهد، تأکیدکرد.

ماندلا در گفت‌وگوی اختصاصی با «عربی 21» در حاشیه کنفرانس «آزادی برای فلسطین» که طی دو روز یکشنبه و دوشنبه در شهر استانبول ترکیه برگزار شد، گفت: ما در آفریقای جنوبی، می‌خواهیم به برادران و خواهران در نوار غزه و تمامی سرزمین‌های فلسطینی این پیام را بفرستیم که در کنار آنها ایستاده‌ایم و کاملاً از آنها در همه سطوح حمایت می‌کنیم.

وی افزود: همانطور که رئیس‌جمهور نلسون ماندلا در گذشته گفت، آزادی ما بدون دستیابی فلسطین به آزادی، کامل نمی‌شود. وی بر امکان دستیابی نسل‌های آینده فلسطین به آزادی کامل تأکید و خاطرنشان کرد: این امر مستلزم ادامه مبارزه با قاطعیت است.

ماندلا در ادامه خطاب به فلسطینی‌ها در نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی گفت: همیشه به عنوان نمایندگان جامعه مدنی در آفریقای جنوبی در کنار شما خواهیم بود و پل ارتباطی بین آفریقا و جامعه جهانی برای همبستگی با فلسطین و حمایت از مبارزه شما در راه آزادی خواهیم بود.

نوه ماندلا خاطرنشان کرد که کشورش از طریق پرونده‌ای که علیه رژیم اشغالگر در دادگاه بین‌المللی دادگستری شده است، در کنار مردم فلسطین می‌جنگد تا جنایات این رژیم را افشا کند. وی تأکید کرد که اطمینان دارد که آفریقای جنوبی می‌تواند حکم محکومیت رژیم اسرائیل را بگیرد.

زولیویله ماندلا در سخنرانی کلی خود در جریان افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی حمایت از غزه و حمایت از مقاومت که در استانبول با شعار آزادی برای فلسطین برگزار شد گفت: آزادی فلسطین فقط یک آرزو نیست، بلکه چیزی است که ما در تلاش برای رسیدن به آن هستیم.

نوه ماندلا در سخنرانی خود تأکید کرد اگر کسی در جهان هنوز در رنج است، مبارزه ما تمام نشده است.

هدف این کنفرانس که روز یکشنبه همزمان با صدمین روز تجاوزات وحشیانه به غزه آغاز شد، تأیید مشروعیت مقاومت فلسطین به عنوان یک حق و وظیفه ذاتی و درخواست جرم‌انگاری جهانی نژادپرستی رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام
captcha