کتاب «فرزندان امام علی(ع)» منتشر شد
کد خبر: 4195052
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳

کتاب «فرزندان امام علی(ع)» منتشر شد

کتاب «فرزندان امام علی(ع)» تازه‌ترین اثر مرضیه محمدزاده توسط انتشارات امیرکبیر چاپ و روانه بازار نشر شد.

کتاب «فرزندان امام علی(ع)»به گزارش ایکنا از خوزستان، کتاب «فرزندان امام علی(ع)» تازه‌ترین اثر مرضیه محمدزاده توسط انتشارات امیرکبیر چاپ و روانه بازار نشر شد.
 
امیرالمؤمنین(ع) از حضرت فاطمه(س) چهار فرزند و از دیگر همسران خود که پس از شهادت حضرت فاطمه(س) با آنان ازدواج کرد، نیز بیش از 20 فرزند داشت. اگرچه همه آنان فرزندان تربیت‌یافته محیط رسالت و امام علی(ع) بودند، لیکن نسل رسول‌الله(ص) و ذریه آن بزرگوار که در نزد ما شیعیان به سادات مشهورند، از دو پسر بزرگوار آن حضرت، امام حسن و امام حسین(ع) در جهان گسترش یافتند. بنابراین، اصالت سادات از طریق حسنین(ع) به فاطمه(س) می‏‌رسد و از طریق آن حضرت به رسول‌الله(ص).
 
فرزندان امیرالمؤمنین(ع) چه از فاطمه(س) و چه از دیگر همسران او، همگی سرچشمه‏‌های خیر و برکت برای بشریت و جریان آب زندگی در سراسر تاریخ انسانیت بوده‏‌اند و هستند.
 
این کتاب در دو فصل «زندگانی فرزندان امام علی(ع) از فاطمه(س)» و «زندگانی فرزندان امام از سایر همسران آن حضرت» تدوین شده است.
 
یادآور می‌شود، «فرزندان امام حسین(ع)»، «مریم(س) شاهکار آفرینش»، «زنان پيامبر اكرم(ص) و زنان با پيامبر اكرم(ص)» دیگر آثار مرضیه محمدزاده هستند که انتشارات امیرکبیر آنها را منتشر کرده است.
انتهای پیام
captcha