هدف «رشدآوند»، بازیابی مرجعیت نهادهای اصلی و سالم تربیتی است
کد خبر: 4195262
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

هدف «رشدآوند»، بازیابی مرجعیت نهادهای اصلی و سالم تربیتی است

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرسول احمدیان گفت: رویداد ایده‌پردازی «رشدآوند» با هدف بازیابی مرجعیت نهادهای اصلی و سالم تربیتی، یعنی خانواده به‌مثابه اولین نهاد و مدرسه و مسجد به ترتیب در جایگاه بزرگترین و متعالی‌ترین نهاد تربیتی برگزار می‌شود.

نشست خبری رویداد ملی «رشدآوند» در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهانبه گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرسول احمدیان، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان امروز، دوم بهمن‌ماه در نشست خبری رویداد ملی «رشدآوند» که در محل این دفتر برگزار شد، اظهار کرد: کسی نیست که از آسیب‌های فرهنگی به‌وجود آمده علیه نوجوانان و جوانان در شبیخون فرهنگی در امان باشد.

وی با بیان اینکه متولیان تربیتی و فرهنگی در سطوح گوناگون درصدد هستند تا راهی جدی و اساسی برای حل این موضوع بیابند، افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل آسیب‌های فرهنگی جوانان در شبیخون فرهنگی دشمن، از دست رفتن جایگاه مراجع تربیتی سالم برای آنهاست؛ از این‌رو رویداد ملی «رشدآوند» واسط میان ایده‌های انسان‌های خلاق و افراد دغدغه‌مند در مباحث تربیتی و فرهنگی است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان بیان کرد: مهم‌ترین نهادهای تربیتی سالم به مرور، مرجعیت و جایگاه خود را از دست دادند، نقششان کمرنگ شد و جای خود را به منابع غیرمطمئن چون سلبریتی‌ها دادند، چراکه یکی از راهبردهای دشمن در شبیخون فرهنگی، عوض کردن سرچشمه‌های تربیتی است.

وی ادامه داد: خانواده به‌مثابه اولین، مهم‌ترین و تأثیرگذارترین نهاد تربیتی برای جوانان از سوی دشمن مورد هجمه قرار گرفته و جایگاهش کمرنگ شده است؛ همچنین مدرسه در جایگاه بزرگترین و گسترده‌ترین نهاد آموزشی کشور طی سال‌های گذشته به‌ دلایل متعدد در حوزه پرورش دچار ضعف شده و به کمک نیاز دارد.

احمدیان تصریح کرد: رویداد ایده‌پردازی «رشدآوند» با هدف بازیابی مرجعیت نهادهای اصلی و سالم تربیتی، یعنی خانواده به‌مثابه اولین نهاد و مدرسه و مسجد به ترتیب در جایگاه بزرگترین و متعالی‌ترین نهاد تربیتی برگزار می‌شود و ما در این رویداد در پی رشد آوندهای سالم تربیتی و شناسایی، پرورش و اشتراک‌گذاری ایده‌های تربیتی خلاقانه‌ای هستیم که در فرایندی منطقی و هدفمند، این سه نهاد تربیتی را به یکدیگر وصل و به ارتقای آنها کمک می‌کنند.

وی یادآور شد: قصد داریم ایده‌های خودجوش را که بعضاً سابقه اجرا داشته، ولی تداوم نداشته‌اند و یا ایده‌هایی که فرصت اجرا پیدا نکرده‌اند، از سراسر کشور با برگزاری این رویداد جمع‌آوری کنیم. شاخص اصلی سنجش ایده‌ها این است که باید قابلیت اشتراک‌پذیری و اشتراک‌گذاری با دیگران را داشته باشند و در درجه نخست سعی می‌کنیم این ایده‌ها را ثبت کنیم تا مالکیت معنوی افراد حفظ شود، سپس طرح‌های موفق مستندسازی و برای استفاده سایر مجموعه‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: خروجی این رویداد در قالب راه‌اندازی سایت، چاپ و انتشار کتاب و ساخت مستند تلویزیونی پیش‌بینی شده است و در فرایند برگزاری آن ضمن احصای ایده‌ها، به پرورش آنها با مشاوره‌های گوناگون کمک می‌کنیم. توجه به همه ایده‌ها، در عین حال دسته‌بندی و رتبه‌بندی آنها و در نهایت شبکه‌سازی و معرفی افراد ایده‌پرداز برای ارتقا و تعامل کشوری جزو اولویت‌هاست‌.

وی با اشاره به همکاری آموزش و پرورش و ستاد اقامه نماز استان در برگزاری این رویداد توضیح داد: البته مجموعه‌های متنوع فرهنگی و دینی چون حوزه علمیه، اداره‌کل تبلیغات اسلامی و مرکز رسیدگی به امور مساجد همیار ما بوده‌اند. تعداد ایده‌های ارسال‌شده به 320 مورد رسیده که تاکنون 150 ایده اجرا شده‌اند و بیشترین ایده‌ها متعلق به شهر اصفهان است که ظرفیت خلاق این منطقه را نشان می‌دهد.

انتهای پیام
captcha