مساجد بندرانزلی میزبان ۵۰۰ معتکف هستند
کد خبر: 4196088
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵

مساجد بندرانزلی میزبان ۵۰۰ معتکف هستند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرانزلی با بیان اینکه امسال شاهد دو برابرشدن استقبال معتکفان در این شهرستان هستیم، گفت: ۵۰۰ نفر در ۱۱ مسجد این شهرستان معتکف هستند.

محفل قرآنی در اعتکاف

حجت‌الاسلام یونس علیپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به میزبانی مساجد این شهرستان از معتکفان اظهار کرد: در مراسم معنوی اعتکاف سال‌جاری در ایام البیض ماه مبارک رجب شاهد استقبال دو برابری علاقه‌مندان در مقایسه با سال قبل بودیم و ۵۰۰ نفر از بانوان و آقایان در ۱۱ مسجد این شهرستان معتکف هستند.

وی با بیان اینکه مراسم معنوی اعتکاف سال‌جاری از پنجم بهمن‌ماه مصادف با سیزدهم رجب آغاز و تا اذان مغرب امروز، هفتم بهمن ماه ادامه دارد، افزود: علاوه‌ بر روزه‌داری معتکفان که در این سه روز سفارش شده، اقامه نمازهای سه‌گانه به‌صورت جماعت، برگزاری محافل قرآنی، جلسات مشاوره دینی و سخنرانی از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این سه روز است.

علیپور با تأکید بر اینکه تلاش شده تا با مخاطب‌شناسی برنامه‌های فرهنگی و دینی متناسب با این ایام در مساجدی که میزبان معتکفین هستند انجام شود، گفت: امروز اختتامیه مراسم معنوی در مساجد گلشن و ولیعصر(عج) ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: مساجد آقا سیدمحمد نجفی غازیان، امام علی(ع) باغ زمانی و مسجد جامع بندرانزلی، گلشن، ولیعصر(عج)، موسی بن جعفر(ع)، پیامبر اعظم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و همچنین مساجد روستاهای لیجارکی، سنگاچین و بشمن میزبان معتکفین هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی گفت: امروز که مصادف با شهادت حضرت زینب کبری(س) و آخرین روز اعتکاف است اعمال ویژه این روز از جمله قرائت قرآن کریم و اعمال ام‌داوود برگزار می‌شود و علاوه بر معتکفان، عموم شهروندان می‌توانند در این مراسم معنوی شرکت داشته باشند.

انتهای پیام
captcha