افزایش ۱۰۰ درصدی درآمد موقوفات آذربایجان غربی
کد خبر: 4196271
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی خبر داد؛

افزایش ۱۰۰ درصدی درآمد موقوفات آذربایجان غربی

حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت از افزایش ۱۰۰ درصدی درآمد موقوفات استان در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربیحجت‌الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی درآمد موقوفات استان در سال جاری اظهار کرد: امسال درآمد موقوفات استان بیش از ۹۲ میلیارد تومان بوده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته میزان درآمد موقوفات برابر با ۴۲ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی از نظر تعداد موقوفات و رقبات جزو استان‌های برتر کشور است، افزود: در سطح استان بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ موقوفه با ۴۲ هزار رقبه وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: در سطح استان ۹۵ امامزاده و بقعه متبرکه وجود دارد که ۱۹ مورد از آنها به مرکز اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی تبدیل شده است و درآمد آنها نیز در این حوزه‌ها هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال درآمد امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان برابر با ۱۰ میلیارد تومان بوده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این رقم ۶ میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: این درآمدها برای طبخ و توزیع غذای گرم بین نیازمندان، تهیه و توزیع کیف و نوشت‌افزار، کمک به اجرای آیین‌های مذهبی در مراسم عزاداری حسینی و ... هزینه می‌شود.

 

 

انتهای پیام
captcha