صدور مجوز برگزاری مراسم عقد در حرمین شریفین
کد خبر: 4196571
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳

صدور مجوز برگزاری مراسم عقد در حرمین شریفین

مقامات وزارت حج و عمره عربستان اعلام کردند از این پس جوانان این کشور می‌توانند مراسم عقد خود را در مسجد الحرام و مسجد النبی(ص) برگزار کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از سیاست، رسانه‌های محلی گزارش دادند که در یک تحول مهم، مقامات عربستان سعودی اجازه انجام مراسم نکاح یا عقد ازدواج را در مسجدالحرام در مکه و مسجد النبی در مدینه داده‌اند.

این طرح از سوی وزارت حج و عمره عربستان برای تسهیل  نکاح در مسجد الحرام در مکه و مسجد النبی در مدینه راه‌اندازی شده و هدف آن ارتقای تجربیات زائران و بازدیدکنندگان است.


طبق گزارش روزنامه‌های عربستان، این ابتکار فرصتی را برای شرکت‌های فعال در زمینه برنامه‌ریزی ازدواج فراهم می‌کند تا ایده‌های خلاقانه و توام با حفظ حرمت را برای سازماندهی رویدادهای مقدس طرح کنند.

مساعد الجابری، از مقامات مسئول در امر ازدواج عربستان سعودی، با ذکر مثالی از حضرت محمد(ص) که مراسم عروسی یک صحابی را در مسجد انجام داد، بر جواز شرعی نکاح در مسجد تأکید کرد. الجابری تأکید کرد که انجام عقد ازدواج در مسجد النبی در میان مردم محلی مدینه امری رایج است.


وی ادامه داد: بعضی از مردم رسم دعوت از اکثر اقوام عروس و داماد را دارند. اغلب، خانه داماد نمی‌تواند پذیرای همه مدعوین باشد. بنابراین عقد در مسجد النبی یا مسجد قبا (اولین مسجد ساخته شده در اسلام) انجام می‌شود. به گفته وی، برخی افراد عقد نکاح در مسجد را باعث خیر و برکت می‌دانند.

با این حال، در دستورالعمل نکاح در حرمین بر پرهیز از صداهای بلند و احترام به حرمت مکان تأکید شده و در عین حال توصیه به پرهیز از مصرف زیاد قهوه، شیرینی یا غذا می‌کند.

تولیت حرمین شریفین در سال‌های اخیر طرح‌های زیادی را برای افزایش کیفیت تجربه زائران خانه خدا انجام داده است. برپایی محفل قرآنی در کنار طرح‌های دیگری از جمله توزیع قرآن معمولی و بریل در بین زائران و نمازگزاران و همچنین راه‌اندازی تورهای بازدید از مجمع ملک فهد ویژه چاپ قرآن برای زائران بخش عمده برنامه‌هایی است که تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی در سال‌های اخیر برای رفاه زائران به اجرا درآورده است.

انتهای پیام
captcha