۱۰۰ برنامه فرهنگی و مذهبی در کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
کد خبر: 4197283
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
به مناسبت دهه فجر

۱۰۰ برنامه فرهنگی و مذهبی در کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

محسن رضایی گفت: بیش از ۱۰۰ برنامه متنوع فرهنگی، هنری، مذهبی و اجتماعی توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

محسن رضائی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، محسن رضایی، مدیر ستاد کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی ۱۱ بهمن ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نقش بسیار ویژه داشته و همواره در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، مذهبی و اجتماعی پیش‌گام بوده‌ است.

وی افزود: کانون‌های مساجد در شهرستان‌های استان فعالیت قابل توجهی دارند و برنامه‌های متنوعی نیز خواهند داشت که پیش بینی می‌شود با استقبال شایسته‌ای از سوی مردم مواجه شود. 

رضایی بیان کرد: متاسفانه در معرفی ظرفیت کانون‌های هنری مساجد کوتاهی شده و این غفلت‌ها موجب عدم معرفی جایگاه واقعی ستاد کانون‌های مساجد در بین ادارات شده که در طول یک سال گذشته با تلاش‌های انجام شده حدودی از این معایب را رفع کرده‌ایم. 

وی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ برنامه متنوع فرهنگی، هنری، مذهبی و اجتماعی توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی در سطح استان با رویکرد جهاد تبیین، امیدآفرینی و پیوند با انتخابات برگزار خواهد شد.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی تصریح کرد: جشنواره سرود بچه‌های مسجد، مسابقات ورزشی، جشن بزرگ تکلیف سیاسی رأی اولی‌ها، محافل انس با قرآن، دیدار از خانواده‌های شهدا و جانبازان، هر مسجد یک ایستگاه انقلاب، رونمایی از سرود رأی اولی‌ها، برپایی مراسمات با موضوع جهاد تبیین و تبیین دستاوردهای انقلاب و دولت انقلابی، جشن‌های بزرگداشت ایام الله دهه فجر «شهری و روستایی» و جشن انقلاب در روستای برتر استان از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای اجرا در دهه فجر از برنامه‌های دهه فجر محسوب می‌شود. 

وی گفت: نهضت بازگشت به مسجد بسیار حائز اهمیت بوده که باید از طریق برنامه‌های شاد و جذاب در مساجد انجام شود و مسابقات فوتسال، تنیس، فوتبال دستی و بازی‌های یارانه‌ای بین اعضای بچه‌های مسجد در ۵۰ کانون مساجد برگزار و جوایزی اهدا خواهد شد.

رضایی با اشاره به فعالیت کانون‌های مساجد عنوان کرد: ۱۴۰۰ کانون مساجد در استان فعال هستند که از این تعداد ۴۴۰ کانون در مساجد اهل‌سنت قرار دارد و در ۴۵ کانون مساجد استان، در قالب هر مسجد یک ایستگاه انقلاب برنامه‌هایی در راستای امیدآفرینی برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این برنامه‌ها، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و امام راحل، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و ایجاد فضایی شاد و مفرح برای مردم در دهه فجر است.

انتهای پیام
captcha