یادی از قدس در افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن پورت سعید مصر + فیلم و عکس
کد خبر: 4197585
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹

یادی از قدس در افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن پورت سعید مصر + فیلم و عکس

مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن و ابتهالات دینی پورت سعید مصر شامگاه جمعه، 13 بهمن در سالن بزرگ همایش‌های مرکز فرهنگی این شهر در حالی افتتاح شد که با یاد قدس و مسجدالاقصی و محکومیت تجاوزهای رژیم اشغالگر اسرائیل به غزه همراه بود.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، مراسم افتتاحیه مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن و ابتهال دینی پورت سعید با حضور محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر، اشرف صبحی، وزیر ورزش و جوانان و همچنین عادل غضبان، استاندار پورت سعید برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط شیخ محمود شحات انور آغاز و در ادامه سرودی با نام «یا قدس و یا صخرة الاقصی» از سوی شماری از شرکت‌کنندگان از کشورهای مختلف اجرا شد. هدف از اجرای این سرود، محکومیت تجاوز به غزه توصیف شده است. متسابقانی از بیش از 50 کشور جهان در مراسم افتتاحیه این دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و ابتهالات دینی پورت سعید حضور داشتند.

در این مراسم همچنین ویدئوهایی از تاریخچه مسابقات از زمانی که مسابقه‌ای محلی بود تا زمانی که به رقابتی بین‌المللی تبدیل شد، پخش شد. این رقابت‌ها که هفتمین دوره از مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن و ابتهالات دینی پورت سعید به شمار می‌رود، به نام شیخ شحات محمد انور، قاری فقید مصری نام‌گذاری شده است.

محمود شحات انور، پسر استاد شحات محمد انور با حضور در مراسم افتتاحیه مقطعی از آیات سوره مبارکه کهف( 107 تا 110) را تلاوت کرد که در ادامه ویدئوی این اجرا را مشاهده می‌کنید.

علاوه بر این ویدئوهایی از شهر پورت سعید و اماکن تاریخی آن به نمایش درآمد. بعضی از روایت‌های تاریخی حاکی از آن است که حضرت هاجر(س) همسر حضرت ابراهیم(ع) در مصر و در این منطقه متولد شده است.

محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این مسابقات، تصریح کرد: اعجاز لغوی قرآن امری جاودانه است و تأکید بر این اعجاز، سنت نبوی محسوب می‌شود. وی همچنین برگزاری مسابقات قرآن کریم را تجلیل از شعائر الهی توصیف کرد.

این مسابقات تا 18 بهمن به طول خواهد انجامید.

 

 

انتهای پیام
captcha