تأیید صلاحیت ۵۱۳ نفر از حوزه انتخابیه مشهد و کلات برای حضور در انتخابات مجلس
کد خبر: 4198584
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶
فرماندار مشهد مطرح کرد

تأیید صلاحیت ۵۱۳ نفر از حوزه انتخابیه مشهد و کلات برای حضور در انتخابات مجلس

رئیس هیئت اجرایی شهرستان مشهد گفت: تاکنون ۵۱۳ نفر از حوزه انتخابیه مشهد و کلات برای حضور در انتخابات مجلس تأیید صلاحیت شده‌اند.

محسن داوری، فرماندار مشهدمحسن داوری، فرماندار مشهد و رئیس هیئت اجرایی شهرستان مشهد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه مشهد به ۱۴ حوزه برای انتخابات تقسیم شده است، اظهار کرد: این تعداد حوزه در ۲۳ منطقه توسط حدود ۳۷ هزار عوامل اجرایی و نظارتی، انتخابات را برگزار می‌کنند و ما برای این عوامل که در ۱۸۷۲ شعبه اخذ رای به فعالیت خواهند پرداخت، جلسات آموزشی عملی برگزار کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۱۳ نفر از حوزه انتخابیه مشهد و کلات برای حضور در انتخابات مجلس تایید صلاحیت شده‌اند، تصریح کرد: البته این عدد هنوز نهایی نیست و امکان تغییر وجود دارد. امسال علاوه بر نماینده اصلی فرماندار، نماینده آینده‌ساز فرماندار هم در شعب اخذ رأی حضور خواهد داشت. این افراد دانش‌آموزان متوسطه دوم هستند که آموزش دیده‌اند تا در ادوار بعدی انتخابات رسماً به عنوان عوامل اجرایی یا نظارتی به کار گرفته شوند.

داوری با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها در حال تلاش برای برگزاری انتخابات به بهترین نحو ممکن هستند، افزود: امسال انتخابات توسط خود مردم اجرا می‌شود و برای مدیریت هر شعبه در هر محله‌ای، از ساکنان همان محله انتخاب شده است، برای فرزندانی هم که همراه با پدر و مادر خود در شعب اخذ رأی حاضر می‌شوند، برنامه‌های جانبی تدارک دیده شده است.

فرماندار مشهد با بیان اینکه ۱۳ کمیته در ستاد انتخابات این شهرستان فرآیند فعالیت‌های انتخابات را مدیریت می‌کنند، بیان کرد: یکی از این کمیته‌ها، کمیته نخبگانی است که در حوزه به‌کارگیری نخبگان برای حضور در سه امر اجرا، مشارکت و دعوت از مردم فعالیت دارد، همچنین کمیته ارتباطات نیز نظارت بر برقراری ارتباط اینترنتی شعب اخذ رأی را بر عهده دارد، زیرا تشخیص هویت توسط دستگاه و به صورت آنلاین انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از فرصت اعیاد رجبیه و شعبانیه برای ترویج گفتمان انتخاباتی در سطح شهر استفاده شده است، گفت: ما کافه گفت‌وگوها، کافه رسانه‌ها و تریبون آزادهایی را ایجاد کرده و می‌کنیم که باعث افزایش شور انتخاباتی می‌شود. به اندازه دو تا سه برابر نیازمان نیز تعرفه پیش‌بینی شده و بعید است مشکلی در این حوزه پیش آید.

انتهای پیام
captcha