نسل امروز انقلاب نقش مهمی در پاسداری از انقلاب دارند
کد خبر: 4198751
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

نسل امروز انقلاب نقش مهمی در پاسداری از انقلاب دارند

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه نقش آفرینی دانش‌آموزان در انقلاب بی‌بدیل بود، گفت: نسل امروز انقلاب نیز نقش مهمی در پاسداری از انقلاب دارند.

حجت الاسلام مطیعی نماینده ولی فقیه در سم

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از دفتر امام جمعه، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان، عصر روز گذشته، 18 بهمن در جشن تکلیف سیاسی ویژه دانش‌آموزان رای اولی دبیرستان حاج رحمت‌الله رضایی‌نژاد سرخه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۳ هزار شهید استان به ویژه شهدای شهرستان سرخه گفت: برای شهدای والامقام این شهرستان از درگاه خداوند منان علوّ درجات مسألت می‌کنیم. 

امام جمعه سمنان ادامه داد: در سال‌های پیش از پیروزی انقلاب، مهمترین جلسات راهپیمایی و سخنرانی علیه رژیم شاه در شهر سمنان در مدرسه پهلوی سابق در میدان ارگ برگزار می‌شد که محور آن جلسات را دانش‌آموزان و فرهنگیان تشکیل می‌دادند. 

وی با یادآوری تعطیلی مدارس در روزهای منتهی به پیروزی انقلاب اظهار کرد: نسل جوان و نوجوان نقش بی‌نظیری در تصمیم گیری‌ها و نیز تصمیم‌سازی‌ها دارند که البته این نقش باید مانند گذشته ادامه یابد. 

امام جمعه سمنان به دلاوری‌های امیرالمؤمنین (ع) در جریان جنگ احد اشاره کرد و افزود: امام علی (ع) در دوران کودکی اسلام آورد و در نوجوانی و جوانی نیز در کنار پیامبر اکرم (ص) نقش ایفا کرد. 

وی افزود: جوانان و نوجوانان در طول انقلاب اسلامی و هشت‌سال دفاع مقدس نقش تاریخی و بی‌نظیر خود را به بهترین وجه ایفا کردند بگونه‌ای که با شجاعت و شهامت خود فضای جبهه‌ها را مدیریت می‌کردند. 

نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر اینکه امروز نیز جوانان و نوجوانان با حضور در عرصه‌های مختلف نظیر انتخابات ۱۱ اسفند می‌توانند نقش خود را در تاریخ ایفا کنند اظهار کرد: نقش‌آفرینی جوانان در کشور به حضور در انتخابات محدود نیست که بر این اساس نسل جوان باید خود را مهیا و آماده جانمایی ایران عزیز در نظامات جهانی و دنیای آینده کنند. 

انتهای پیام
captcha