برگزاری طرح قرآنی شهید محمودی در ملایر
کد خبر: 4199890
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰

برگزاری طرح قرآنی شهید محمودی در ملایر

معاون پروررشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ملایر از برگزاری طرح قرآنی شهید محمودی به صورت محافل قرآنی در سطح مدارس و مساجد ملایر خبر داد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ملایربه گزارش ایکنا از همدان، همزمان با اعیاد شعبانیه و شب میلاد امام حسین(ع)، حضرت اباالفضل(ع) و امام سجاد(ع) محفل انس با قرآن دانش آموزان دبستان پسرانه شهید رجایی ۱ با حضور پر شور دانش آموزان پایه‌های چهارم تا ششم  و به همراه والدین و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش و  معلمان مدرسه شهید رجایی در مسجد فاطمیه ملایر برگزار شد.

معصومه شیرزادی، در این مراسم با اشاره به اینکه طرح محفل قرآنی شهید محمودی از آبان امسال با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در سطح مدارس، مساجد و محافل با رویکرد مدرسه‌محوری و احیای نقش تمام ارکان سهیم و مؤثر در تربیت و نقش‌سپاری به دانش‌آموزان اجرایی شده است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ملایر  با بیان اینکه نامگذاری این طرح برگرفته از  نام شهید محمودی شهیدی که از قاریان قرآن ملایر بوده گرفته شده است .

وی با اشاره به اینکه در ابتدا طرح شهید محمودی روزهای دوشنبه در مساجد نزدیک  به مدارس شهر ملایر شروع شد، افزود: بعد از اجرای موفق طرح و استقبال خوب دانش ‌آموزان و خانواده‌ها با همکاری ستاد نماز جمعه ملایر قبل از خطبه‌ها مخافل انس با قرآن در حال برگزاری است.

شیرزادی با بیان اینکه طرح قرآنی شهید «محمودی» به همت دارالقرآن امام حسن مجتبی(ع) وآموزش و پرورش علاوه بر این در مدارس روستایی در حال انجام است تصریح کرد: روزهای دوشنبه طرح در مساجد شهری و سه شنبه‌ها در مساجد روستایی و جمعه ها نیز در مسجد جامع برگزار می شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ملایر بیان کرد: تاکنون در قالب این طرح 36 محفل قرآنی در مساجد  برگزار شده است، افزود تا پایان سال بیش از 70 محفل برگزار می شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ملایر از استقبال بی‌نظیر دانش‌آموزان و خانواده‌ها از این محافل خبر داد و گفت: با برگزاری این محافل شور بزرگ معنوی در بین دنش آموزان  برپا می‌شود.

وی اضافه کرد: در کنار این محافل  برنامه‌های متنوع، اجرای سرود دانش‌آموزی، دلنوشته، برگزاری مسابقات و اهدای جوایز به دانش‌آموزان نیز انجام می‌شود.

در ادامه این مراسم معنوی  نیز استاد حاتمی از قاریان برجسته ملایر و یکی از دانش اموزان مدرسه شهید رجایی آیاتی از قرآن کریم را تلاوت و همچنین برنامهای متنوع شامل سرود، مسابقه قرآنی و... در بین دانش اموزان شرکت کنده برگزار و به نفرات برگزیده جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام
captcha