مرکز حفظ آثار اسلامی و نسخ خطی قرآن تایلند؛ در آستانه افتتاح + عکس
کد خبر: 4200879
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰

مرکز حفظ آثار اسلامی و نسخ خطی قرآن تایلند؛ در آستانه افتتاح + عکس

دبیر دائمی وزارت فرهنگ تایلند طی سفر به جنوب کشور از پیشرفت پروژه احداث مرکز حفظ آثار اسلامی و نسخ خطی و قدیمی قرآن در استان ناراتیوات بازدید کرد.

به گزارش ایکنا از تایلند، یوپا تاویواتناکیجابورن، دبیر دائمی وزارت فرهنگ تایلند  طی سفر به جنوب تایلند از پیشرفت پروژه احداث مرکز حفظ آثار اسلامی و نسخ خطی و قدیمی قرآن در منطقه یی نگو در استان ناراتیوات  بازدید کرد.

در این بازدید مقامات محلی از جمله رهبران مذهبی و مسئولان سازمان مدیریت استان‌های جنوبی تایلند این مسئول فرهنگی را همراهی کردند.

با توجه به مسلمان‌نشین بودن بخش جنوبی تایلند و ضرورت یکپارچه‌سازی حفظ آثار فرهنگی و هنری اسلامی و نسخ خطی قدیمی قرآن کشف شده در این منطقه و همچنین تدریس علوم اسلامی و قرآنی این مرکز با همکاری وزارت فرهنگ و سازمان مدیریت استان‌های جنوبی کشور احداث شده است.

هم اکنون در این مرکز 70 نسخه قرآن قدیمی که قدمت‌ آن‌ها بین 100 تا 800 سال است نگهداری می‌شود و با اتمام پروژه، بازدید از این مرکز برای عموم و حضور در دوره‌های آموزشی آن برای علاقه‌مندان ممکن خواهد شد.

ساخت و ساز این موزه اسلامی به سرعت پیشرفت کرده است. ساختمان اصلی آن اکنون ترکیب معماری محلی و طرح‌های پیچیده اسلامی را به رخ می‌کشد. ویژگی اصلی موزه نمایش نسخ قرآن‌ قدیمی است که در محفظه‌های شیشه‌ای نگهداری می‌شوند.

همچنین برای مرمت قرآن‌های آسیب دیده، گروهی از هنرمندان آموزش دیده توسط بخش هنرهای زیبای این موزه مشغول کار هستند. آنها ملزم به شناخت انواع پوست، کاغذ و چرم هستند.

خبرنگار: علی قلعه‌بان

انتهای پیام
captcha